נשיא ארה״ב, דונלד טראמפ, כינס הלילה (בין ראשון לשני) מסיבת עיתונאים בה התייחס למשבר העולמי בעקבות התפשטות נגיף הקורונה ברחבי העולם, והכריז כי ״אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר לאומי ענק״. בנוסף אמר הנשיא כי הוא שוחח עם נציגי ממשל מאיראן וקוריאה הצפונית והציע להם סיוע במאבק במגיפה.

איראן כאמור, היא אחת המדינות עם שיעור הקורבנות הגבוה ביותר בעולם מאז תחילת ההתפשטות. הרשויות ברפובליקה האסלאמית הודיעו בסוף השבוע כי מספר המתים מנגיף הקורונה עלה ל-1556, עם יותר מ-150 מקרים חדשים ביממה. עוד נמסר, כי מספר החולים בנגיף חצה את ה-21600. 

התפשטות הנגיף ממשיכה להכות בארה״ב, כאשר אמש דווח כי הסנאטור הרפובליקני ראנד פול עבר בדיקת קורונה ונמצא חיובי למחלה. הנשיא טראמפ, חברו למפלגה, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא שוחח עמו ושמע שהוא במצב רוח טוב, והוסיף כי ״הוא בחור חזק והוא יעבור את זה״.

כזכור, בסוף השבוע אושר מקרה ההדבקות הראשון בבית הלבן, כשאיש צוות במשרדו של סגן נשיא ארה״ב, מייק פנס, זוהה כחולה בנגיף הקורונה. קייטי מילר, מזכירת העיתונות של פנס, מסרה כי “התבשרנו שעובד במשרד סגן לנשיא נבדק ונמצא חיובי כחולה בנגיף". היא הבהירה כי "הנשיא טראמפ וסגן הנשיא פנס לא היו בקשר הדוק עם אותו אדם בתקופה האחרונה“.

הנגיף הקטלני ממשיך להתפשט גם בשכנתה הדרומית של ארה״ב, מקסיקו, כאשר במהלך הלילה דווחו שם על 65 חולים חדשים בווירוס, מה שהעלה את מניין הנדבקים הכולל במדינה ל-316.