ארה"ב עקפה במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) את סין ואיטליה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה, כך עולה מנתונים שפורסמו בתקשורת האמריקאית. על פי הפרסומים, שמסתמכים בין היתר על נתונים מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס, עד כה נדבקו בקורונה 83,329 בני אדם בארה"ב ולפחות 1,222 מתו מהנגיף.

על פי הדיווחים בארה"ב, רק ביממה האחרונה נוספו יותר מ-13 אלף חולים חדשים למניין. כאמור, משמעות הנתונים הללו היא שמספר הנדבקים בארצות הברית הוא הוא הגבוה ביותר בעולם. באיטליה, שבה מספר המתים הוא הגבוה ביותר ועומד על 8,165, נדבקו עד כה 80,539 בני אדם.

בתוך כך, ברפובליקה העממית של סין. המדינה בה פרצה לראשונה מגפת הקורונה, במהלכה הופץ הנגיף הקטלני, וקטף את חייהם של כ-3,500 בני אדם, רושמים דווקא ירידה במספר החולים . במהלך הלילה דווח בסוכנות הידיעות רויטרס כי בסין מאשרים סך של 81,782 מקרים מאובחנים של הידבקות בנגיף.

קורונה בסין (צילום: רויטרס)
קורונה בסין (צילום: רויטרס)


בסין מותחים קו המבדיל בין הידבקויות שקורות בתוך המדינה, על ידי אזרחים, לבין מקרי הידבקות של תיירים ומבקרי חוץ. הלילה סין מדווחת על ירידה בכמות הנשאים, כש-54 מקרי הידבקות על ידי מבקרים חיצוניים נספרו בשטחה, בעוד אמש דיווחה על 67 מקרים כאלו. במחוז חוביי, שבו החלה התפרצות המגיפה, דיווחו הלילה על חמישה מקרי מוות נוספים. 

הרשויות ברפובליקה העממית מבקשות להדגיש כי מרבית מקרי ההידבקות, שירדו משמעותית בחודש האחרון, הגיעו כתוצאה מאותם מבקרים ותיירים, ואלו לא מקרים המעידים על התפרצות מחודשת והדבקות נרחבות, אלא על מקרים נקודתיים. מקרה ההידבקות ה"פנימי" היחיד התרחש במחוז ז'ייג'אנג.