נגיף הקורונה גובה מחיר כבד באיראן, אך כאשר מתווספות לבהלה מהמגיפה גם ידיעות כוזבות ומידע שגוי לציבור, התוצאה עלולה להיות קטלנית: בתקשורת האיראנית מדווחים כי קרוב ל-300 בני אדם מתו ולמעלה מאלף חלו עד כה, כתוצאה מהרעלת מתנול ברחבי המדינה, כאשר ניסו לרפא עצמם מנגיף הקורונה באמצעות שתיית החומר הרעיל.

בהודעות שהועברו ברחבי הרשתות החברתיות באיראן, סופר כי מורה בריטי ואחרים ריפאו את עצמם מווירוס ה-COVID 19 בעזרת מרקחה הכוללת ויסקי ודבש, סיפור שפורסם בפועל בצהובון רכילות בתחילת חודש פברואר. חלק מהידיעות כללו אף אזכורים לשימוש בג׳ל אלכוהולי לחיטוי הידיים, ובסופו של דבר, רבים האמינו כי שתיית אלכוהול תעשייתי יחסל את הנגיף בגופם. נזכיר כי צריכת אלכוהול באיראן אסורה על פי חוקי המדינה.

"הנגיף מתפשט ואנשים פשוט מתים, לדעתי הם אפילו לא מודעים לעובדה שיש סכנות אחרות בסביבה", אמר ד"ר קנוט אריק הובדה, חוקר רעלנים קליניים מאוסלו העוסק הרעלת מתנול, שהביע את חששו כי רבים עוד עלולים למות כתוצאה מהמידע השגוי. "כל עוד ממשיכים לשתות את זה, יהיו יותר אנשים מורעלים״.

ברפובליקה האיסלאמית של איראן דווח על למעלה מ-29,000 מקרי הידבקות מאומתים בנגיף הקורונה, כמו גם על יותר מ-2,200 מקרי מוות כתוצאה מהמחלה. איראן נחשבת לאחד ממוקדי ההתפרצות המשמעותיים, והיא הייתה בין המדינות הראשונות שדיווחו על תחלואה ותמותה של נשאי הקורונה בשטחה.