מספר קורבנות הקורונה חצה את ה-30,000 ברחבי העולם, כאשר בנוסף נדבקו יותר מ-662,700 בני אדם, כך עדכן היום (ראשון) ארגון הבריאות העולמי. בארה"ב מתו 2,114 בני אדם ונדבקו 123,012, בעוד שבאיטליה מתו 10,779 לאחר ש-756 מקרי מוות כתוצאה מהידבקות בנגיף נרשמו היום. מספר הנדבקים בארץ המגף עומד עם קבלתם של הנתונים החדשים - על 92,689 בני אדם. בסין זוהו 81,439 חולים ומתו 3,300 בני אדם, ובספרד נקבע מותם של 6,528 בני אדם, בעוד שמספר החולים עומד על 78,797, בגרמניה דווח עד כה על 57,695 חולים ו-433 קורבנות, ובצרפת נדבקו 35,408 בני אדם ומתו 2,517.

ראש הסוכנות הגרמנית לטיפול במגפות הזהיר בראיון לתקשורת המקומית כי במידה וההתפרצות במדינה תחמיר, הם צפויים להתמודד עם מצב דומה לזה של איטליה. "אי אפשר לשלול היתכנות של מצב בו יהיו יותר חולים במצב קשה ממכשירי הנשמה במדינה", ציין, "עלינו גם לצפות לתרחיש בו לא יצליחו לטפל בכל החולים".

כאמור מספרי החולים המאובחנים והקורבנות של הנגיף בגרמניה נמוכים בהרבה מאשר שכנותיה. "זה בגלל שאנחנו בודקים כל כך הרבה אנשים", הסבירו בסוכנות, "מרבית החולים הם אנשים צעירים בעלי סימפטומים קלים בלבד". עוד ציינו כי המקרים הראשונים בגרמניה היו של אנשים ששבו מסקי ברחבי היבשת. "מספר המתים עלול לזנק במידה והנגיף יתפשט בבתי חולים או בתי אבות", הדגישו עוד. 

קורונה - קניון ריק באוסטרליה (צילום: Asanka Ratnayake/Getty Images)
קורונה - קניון ריק באוסטרליה (צילום: Asanka Ratnayake/Getty Images)

"אנחנו עדיין בתחילת גל התחלואה ואני מפציר בכולם לקחת את הנושא ברצינות משמעותית" הדגיש דובר הסוכנות, "לא ניתן להעריך את ההשפעה של המהלכים האחרונים שלנו עד חג הפסחא (שחל בעוד כשבועיים) לכל הפחות". עוד ציינו בסוכנות לטיפול במגפות כי "הקורונה היא מגיפה שמכה בגלים וגם גרמניה תושפע ככל הנראה מגל שני של קורונה". לדבריהם, ברגע שיאובחנו חולים חדשים - יהיה קל יותר להשתלט על הנגיף. 

כאמור, שכנותיה של גרמניה ממשיכות בניסיונות לבלימת התפשטות הנגיף אך מפרסמות מידי יום נתונים מדאיגים חדשים בנוגע לכמות מקרי ההידבקות ומקרי המוות הקשורים במחלה בשטחיהן. הרשויות בבריטניה הביעו דאגה לאור זינוק מספר המתים מהמחלה במדינה, שהגיע ל-1,228 בני אדם נכון לעת הזו. 

כמו כן, מספר החולים בקורונה בהולנד טיפס ב-1,104 בני אדם, מה שמעלה את מניין החולים הכולל במדינה ל-10,866 בני אדם, ו-132 בני אדם נוספים שמתו כתוצאה מהמחלה. גם בשוויץ דיווחו על הנתונים המעודכנים של החולים בנגיף במדינה, שמספרם עומד עתה על 14,336 בני אדם, לצד 257 קורבנות. 

נאבקים בקורונה בספרד (צילום: Comunidad de Madrid/Handout via REUTERS )
נאבקים בקורונה בספרד (צילום: Comunidad de Madrid/Handout via REUTERS )

המצב בספרד מוסיף להחמיר ומספר החולים מזנק ל-78,797 בני אדם, לצד זינוק נוסף במספר המתים, שעומד על 5,690 בני אדם סך הכל. גם בגרמניה נרשמה עלייה נוספת בנתונים, ומספר החולים עוד על 52,547 בני אדם לצד 389 קורבנות. 

שעה באירופה ממשיכים להיאבק בהתפשטות הנגיף, גם במדינות המזרח הרחוק נרשמו נתונים מדאיגים לא פחות. שר הבריאות בפיליפינים דיווח על 3 מקרי מוות כתוצאה מקורונה במדינה, לצד 343 מקרי הידבקות מאומתים עד כה. במלזיה דיווחו על 150 חולים מאומתים נוספים לצד 7 קורבנות. 

בדרום ומרכז אמריקה ממשיכים להחמיר הצעדים לבלימת התפשטות הנגיף ליעדים נוספים ביבשת. בתוך כך, בגואטמלה האריכו את שעות העוצר שהוטל על אזרחי המדינה. עד כה, זוהו 34 חולים בנגיף במדינה וכן תועד מקרה מוות אחד. 

במזרח התיכון, איראן, שהפכה למוקד עיקרי להתפשטות המחלה באזור, דיווחה על מקרי מוות נוספים, שמספר הכולל עומד עתה על 2,640 בני אדם סך הכל. בערב הסעודית קפץ מספר המתים כתוצאה המחלה ל-8 אנשים, כך מסר היום שר הבריאות במדינה. בנוסף, זוהו 96 חולים, מה שמעלה את מניין החולים באזור המפרץ הפרסי ל-1,299 בני אדם סך הכל.