תרחיש ״אופטימי״ מדאיג במיוחד: נשיא ארה״ב דונלד טראמפ קיים הלילה (בין ראשון לשני) מסיבת עיתונאים בחצר הבית הלבן, ובה התייחס להכפלת מקרי התחלואה במדינתו תוך פחות משתי יממות, ושיתף בתחזית קודרת בנוגע להערכות גורמי הבריאות הנשיאותיים על צפי התמותה בארה״ב: ״שיא מקרי המוות עוד לפנינו. במהלך השבועיים הקרובים אנו צופים כי כמות חולי הקורונה שימותו כתוצאה מהנגיף יעלה משמעותית. אם נסיים את המשבר כשכמות מקרי המוות בארה״ב תהיה בין 100 ל-200 אלף בני אדם - זה סימן שעשינו עבודה טובה״.

טראמפ פתח את דבריו בהודעה לציבור האמריקאי: ״החלטנו להאריך הלילה את תוקפן של תקנות החירום למניעת התפרצות נגיף הקורונה עד ל-30 באפריל״. הוא אף התייחס למצוקת מכונות ההנשמה והודיע כי ארה״ב צפוייה להאיץ משמעותית את ייצורן של כ-100 אלף מכונות הנשמה בתוצרת מקומית, בהוראתו הישירה ובפרק זמן שלא יעלה על 100 ימים.

הנשיא התייחס אף לבדיקת המעבדה שביצע בעצמו ושתוצאותיה אובחנו כשליליות לנגיף, סביב הדיווחים על חשיפתו ליועצים שנחשפו לחולים מאומתים: ״נכון לעכשיו אין לי אף סימפטום ואני מרגיש בסדר. ייתכן ואבצע בדיקה נוספת בהמשך ובמידת הצורך, אך מקווה שלא אזדקק לכך ובכל מקרה מצבי הבריאותי טוב״.

עוד הוסיף טראמפ: "הדרך בה אתה מנצח את הנגיף", היא באמצעים כמו הבידוד החברתי. אני מאמין ומקווה כי עד חודש יוני – ארה"ב תהיה בדרך להתאוששות מהמשבר".



כזכור, לפני מספר ימים חשף הנשיא בראיון את תמונת המצב האופטימית שהוא צופה לסיום המשבר: ״אני מאמין כי עד חג הפסחא שיחול בעוד כשבועיים, נוכל כולנו כבר לחזור לשגרה ולהתחיל לפתוח בחזרה את הכלכלה האמריקאית. האין זה יכול להיות דבר נפלא?״.

בתוך כך, רשויות הבריאות בארה״ב ממשיכות לדווח על עליה חדה במספר החולים במדינה: במהלך היממה האחרונה זוהו 18,276 מקרי תחלואה מאומתים נוספים, ומספר הנשאים הכולל בארה״ב זינק ל-141,854 מאז תחילת המגפה. גם במניין הקורבנות התמונה לא מזהירה - 255 בני אדם מתו ביממה האחרונה ו-2,475 מאז החל המשבר, אך כפי שאמר טראמפ, ארצות הברית נמצאת עוד לפני שיא התמותה.