המספרים ממשיכים לעלות: הרשויות בצרפת דיווחו היום (שני) על נתונים עגומים של 418 מקרי מוות נוספים מנגיף הקורונה במהלך היממה האחרונה, מה שמעלה את מניין קורבנות הנגיף ל-3,024. מדובר בעלייה של 16% מהיום הקודם. העלייה הנוכחית מצרפת את צרפת לרשימת המדינות בהן מעל 3,000 קורבנות כתוצאה מהמחלה. 

מספר מקרי ההידבקות המאומתים במדינה טיפס גם הוא, ועומד עתה על 44,550 בני אדם סך הכל, לעומת 40,174 בני אדם אתמול. 

קורונה בפריז (צילום: REUTERS/Benoit Tessier)
קורונה בפריז (צילום: REUTERS/Benoit Tessier)

מספר המתים מנגיף הקורונה בספרד עלה היום ל7,340 בני אדם, לאחר שהרשויות במדינה דיווחו על כ-812 מקרי מוות נוספים כתוצאה מהידבקות בנגיף הקטלני.

מספר בני האדם שנדבקו בנגיף בספרד עומד כעת על 85,195, לאחר שאתמול עמד על 78,797 בני אדם. על פי נתוני רשויות הבריאות בספרד, המדינה עברה את סין, שהיוותה את מוקד התפרצות המגפה, ובה נרשמו נכון להיום כ-81,470 מקרי הידבקות. בנוסף דיווחו הרשויות בספרד כי 12,298 עובדים ברשויות הבריאות המעניקות רפואה דחופה אובחנו כחולים בנגיף הקורונה.

בתוך כך, מדינות נוספות ברחבי העולם ממשיכים להחמיר את הנהלים במלחמה בהתפשטות הנגיף. בפינלנד הודיעו הרשויות על הארכת ההגבלות לחודש נוסף. בשבועות האחרונים, נסגרו מוסדות רבים בבירה הלסינקי על מנת למנוע התקהלויות של מעל 10 אנשים. כמו כן, הורתה הממשלה על סגירת בתי ספר ועודדה את האזרחים להשאר בבתיהם כמה שניתן. נכון לעת הזו, מספר המקרים המאומתים של חולים בנגיף עומד על 1,313 לצד 13 מקרי מוות. 

שעה שבמדינות מסוימות מחשבים כל העת את הצעדים הבאים בחזית החמרת המדיניות, במדינות אחרות דווקא נשקלת הקלה בהנחיות הניתנות לאזרחים. בדנמרק, בה נרשמו השבוע 77 מקרי מוות כתוצאה מהנגיף, נשקלת האפשרות להקל בסגר לאחר חג הפסחא, זאת לאור העובדה שנתוני החולים נותרים יציבים פחות או יותר, כך מסר היום ראש הממשלה במהלך מסיבת עיתונאים. 

"בשבועות האחרונים, מספר האשפוזים בבתי החולים היה איטי יותר בהשוואה לשבוע הקודם. אין כאן הסלמה משמעותית כפי שניתן לראות במדינות אחרות", נימק ראש הממשלה.

קורונה בפינלנד (צילום: Lehtikuva/Emmi Korhonen/via REUTERS)
קורונה בפינלנד (צילום: Lehtikuva/Emmi Korhonen/via REUTERS)

באיראן דיווחו הרשויות כי מספר המתים עלה לכ-2,757 בני אדם, זאת לאחר שאתמול עמד על 2,640. עוד דווח, כי לא פחות מ-41,495 מקרי הידבקות בנגיף אובחנו במדינה.

מוקדם יותר דיווחה אינדונזיה על 129 מקרים חדשים של הידבקות בקורונה במדינה, וכעת עומד מספר החולים בה על 1,414. עד כה מתו שמונה חולים במדינה, וכ-75 החלימו.

קורונה - שאלות ותשובות