יום המתיחות הידוע של 1 באפריל נפל גם הוא קורבן למגיפת הקורונה, וחברות רבות, ובראשן גוגל, החליטו לוותר על התעלולים שלהן כאות הזדהות עם קורבנות הנגיף, בעוד חלק מהמדינות, בעיקר באסיה, איימו בנקיטה של הליכים פליליים נגד מי שיצחקו על המגיפה.

ענקית הטכנולוגיה גוגל, שבאופן מסורתי משקיעה בהכנת מתיחות מתוחכמות לכבוד 1 באפריל, הודיעה שהשנה היא מוותרת על ההשתתפות בחג השוטים. "השנה ניקח הפסקה מהמסורת הזאת, מתוך כבוד לכל מי שנלחמים במגיפת הקורונה", נאמר במסמך פנימי של החברה, "המטרה העליונה שלנו היא לעזור כעת לאנשים, אז בואו נשמור את הבדיחות לאפריל הבא, שללא ספק יהיה בהיר יותר מאשר הנוכחי".

הרשויות בתאילנד הוציאו מחוץ לחוק בדיחות ומתיחות שקשורות למגיפת הקורונה והזהירו מפני עונש מאסר של עד חמש שנים. נשיאת טייוואן, טסאי אינג־וון, קראה לתושבים לא לנצל את 1 באפריל כדי לצחוק על הנגיף או שיעמדו בפני עונש מאסר. גם בחלק מהמדינות בהודו איימו בצעדים משפטיים נגד מי שיפיצו מידע כוזב על המגיפה בניסיון למתוח אנשים.

קורונה בעולם (צילום: REUTERS/Luc Gnago)
קורונה בעולם (צילום: REUTERS/Luc Gnago)

חברת התעופה וירג'ין אוסטרליה, שגם נחשבת לפעילה בתחום המתיחות של 1 באפריל, בחרה הפעם בצעד חלופי. בסרטון שהעלתה החברה, היא חשפה שיש לה מאגר סודי של ניירות טואלט מכל מטוסיה שקורקעו בשל המצב, והחליטה לתרום אותו לנזקקים - החל בקשישים וכלה בצוותים רפואיים. 

"ביום שבו העולם בדרך כלל מצפה לטריקים של החברות ב־1 באפריל, אנחנו לא יכולים להיות שמחים יותר מאשר לא לעבוד על אף אחד ולהפיץ טוב של נייר טואלט למי שצריכים אותו", אמרה מנהלת המוצרים של החברה, שרה אדמס.

מי שגם השתמשה בניירות הטואלט לצורך מתיחה שונה של 1 באפריל הייתה חברת CoinMarketCap, המדרגת ערכים של מטבעות דיגיטליים. היא הציבה במקום הראשון את "אסימון נייר הטואלט", עם ערך של יותר מ־85 מיליארד דולר, וציינה שהוא "יצא מהמחזור" לאחר שינוי של יותר מ־1,120% בתוך 24 שעות.

פאב בניו זילנד עורר ביקורת מגולשים ברשתות החברתיות לאחר שמפעיליו צייצו כי ראש הממשלה, ג'סינדה ארדרן, העניקה למקום אישור מיוחד להיפתח ל־12 שעות וכי הוא מתכוון למכור את כל המשקאות ולחלק מזון בחינם. "מקווה שהמשטרה תסגור אתכם!", זעם אחד הגולשים. "הפסקתי ללכת לשם לפני שנה, והבדיחות האיומות שלכם לא יחזירו אותי", נאמר בתגובה אחרת.

באירלנד, תחנת כיבוי האש בעיר הבירה דבלין החליטה לקחת את המתיחה למקום קצת אחר והחליטה להתל בעוקבים שלה באמצעות תמונה שהעלתה לחשבון הטוויטר שלה ומציגה "כבאית־מסיכה", בהתייחסות למסיכות המגן נגד התפשטות נגיף הקורונה.

קורונה - נזירים בודהיסטים בתאילנד (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום:  Allison Joyce/Getty Images)
קורונה - נזירים בודהיסטים בתאילנד (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: Allison Joyce/Getty Images)

 אנשי התחנה סיפרו כי הכבאיות החדשות שהגיעו לתחנה "יסייעו לספק אוויר מסונן וטרי למנוע". הם לא שכחו לציין שיש "לזכור לשטוף ידיים לעתים קרובות, להישאר בבית ולשמור על מרחק של 2 מטר".

מתיחות 1 באפריל, אם כי במידה מוגבלת מאוד, נעשו גם בישראל, והרשתות החברתיות ואתרי האינטרנט התמלאו בהודעות ובפרסומים כוזבים. כמה פרסומים על "החלטה דרמטית" כביכול של ראש הממשלה ושר החינוך, להשאיר כיתה את כל מערכת החינוך, "בלי יוצא מהכלל", גרמה למיליוני תלמידים והורים להחסיר פעימה.

 כמו כן נשלחה הודעה שקרית להורים רבים על קיומו של מבחן לאחר שלושה שבועות של למידה מרחוק, בצל מגיפת הקורונה וביטול בתי הספר, וכן הופיע בה איום כי תלמיד שלא יעבור את הבחינה יישאר כיתה.

פרסום שקרי נוסף על קיום הבחינה הפסיכומטרית כסדרה הבהיל תלמידי פסיכומטרי רבים, שהיו אמורים לגשת לבחינה הארצית בשבוע הבא.