משבר הקורונה מביא שיתוף פעולה יוצא דופן וראשון מסוגו של שלושה מתאגידי התקשורת הגדולים בעולם – הבי-בי-סי, CNN ו-Euronews – שהסכימו להקצות זמן פרסום לטובת ארגוני בריאות הציבור להעברת מסרים למאבק במגפה.

שלושת התאגידים הודיעו שיקצו שטחי פרסום בשווי כולל של 50 מיליון דולר כדי לאפשר לארגונים רב לאומיים ולמשרדי בריאות במדינות העולם להעביר את המידע החיוני ליותר מ-800 מיליון הצופים. המסרים יועברו בפלטפורמות של הרשתות בטלוויזיה ובאינטרנט, כולל אפשרות לספק את המידע לקהלים באזורים ממוקדים.

ארגון הבריאות העולמי הוא הגוף הראשון שישתמש במיזם החדש והקמפיין שישודר בשלושת הערוצים יתמקד בשבעת הצעדים הנדרשים על מנת למנוע את התפשטות הנגיף. ארגונים נוספים שמעוניינים להשתמש בשירות יכולים לפנות למיילים [email protected] , [email protected]  ו[email protected].

בכירי הרשתות הדגישו שמדובר בפעם הראשונה שתאגידי התקשורת מתאחדים ליוזמה משותפת, וזאת על מנת להראות את החשיבות שיש לתקשורת במאבק הבינלאומי במגפה. "מידע חיוני הוא אחד מכלי הנשק הטובים ביותר במחסן התחמושת שלנו למאבק בנגיף הזה", אמר ג'ים איגן, מנכ"ל החדשות העולמיות של הבי-בי-סי.

"באמצעות העבודה עם המתחרים שלנו, אני מקווה שלמאמץ המשותף הזה תהיה השפעה חיובית וטביעת הרגל העולמית שלנו תסייע להגיע למספר רב ביותר של אנשים ככל האפשר", הוסיף ראני ראאד, נשיא התחום המסחרי של CNN העולמית. "אנחנו גאים להשיק את היוזמה הזו עם עמיתינו הוותיקים: יחד, אנחנו רוצים לסייע לרשויות הבריאות לשדר את המסרים החיוניים שלהן באופן נרחב יותר, ואנחנו מקווים שגם כלי תקשורת אחרים ילכו בעקבותינו", סיכם מנכ"ל Euronews, מייקל פיטרס.