ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון פונה הערב (ראשון) לבית חולים לטובת בדיקות רפואיות לאחר שחווה סימפטומים של נגיף הקורונה שבו אובחן לפני כעשרה ימים. גורם בדאונינג 10 אמר כי מדובר באמצעי זהירות כחלק מהטיפול שמקבל ג'ונסון מאז אובחן כחולה.

בתוך כך, מלכת אנגליה אליזבת השנייה נשאה הערב נאום לאומה בעקבות משבר הקורונה, בו הודתה לאזרחי הממלכה על כך שהם נשמעים להנחיות ונשארים בבתיהם: "אני פונה אליכם בתקופה מאתגרת ביותר ורוצה להודות לאלו מכם שנשארים בבתים ובכך מסייעים בהגנה על אותן קבוצות הנתונות בסיכון". המלכה הודתה אף לצוותים הרפואיים בשירותי הבריאות, שניצבים לדבריה, "בחזית המאבק נגד נגיף הקורונה".

המלכה אליזבת (צילום: רויטרס)
המלכה אליזבת (צילום: רויטרס)

הרשויות בבריטניה דיווחו מוקדם יותר היום כי ביממה האחרונה מתו במדינה 555 חולי קורונה. מניין הקורבנות עומד כעת על 4,494 בני אדם. 

המלכה אמרה כי "זהו זמן שמפריע לחיי המדינה, והוביל לקשיים כלכליים עבור רבים,  הוביל לאבדן לחלקנו, ולפגיעה משמעותית בחיים של כולנו", והוסיפה כי "מודה לכל צוותי הרפואה שעומדים בחזית המאבק וממשיכים במחויבותם לציבור. אני בטוחה שהעם מוקיר לכם תודה, וכל שעה שאתם עובדים מקרבת אותנו לזמנים שפויים יותר".

"אנחנו נאבק יחד במחלה, ואם נישאר מאוחדים, אני בטוחה שנתגבר על האתגר. אני מקווה שבעתיד, כולנו נתגאה בדרך שבה התמודדנו עם המגפה וננצח את הקורונה, וכל העולם יאמר שהבריטים בדור הזה היו חזקים כמו בכל דור לפני", אמרה המלכה. "ההערכה שהתגלתה לרופאים תיזכר לעד. בכל המדינה ובעולם כולו, ראינו סיפורים מרגשים של אנשים שעזרו לאחרים בכל דרך אפשרית. אמנם אלו שנמצאים בבידוד חווים אתגר לא פשוט, אבל רבים מנצלים זאת לחשבון נפש".

לסיום אמרה, כי "היום, כמו בכל יום, רבים יחוו את הקושי בהיפרדות מקרוביהם, אבל כולנו יודעים שזה הדבר הנכון לעשות. אמנם התמודדנו בעבר עם אתגרים, אך האתגר הזה שונה. הפעם אנו מתמודדים ביחד עם כל מדינות העולם במאבק משותף. אנחנו נצליח, וההצלחה הזאת תהיה של כולנו. עלינו להתנחם בעובדה שאולי יש לנו אתגרים נוספים לעבור, אבל ימים טובים יותר יגיעו, וכולנו ניפגש שוב".

קורונה - שאלות ותשובות