בני נעים, עיירה פלסטינית במרחב חברון, ובה למעלה מ-20 אלף תושבים, נמצאת תחת סגר מוחלט שהוארך גם היום (שני) בפעם השנייה. מושל מחוז חברון, ג'בריל בכרי, הורה להטיל סגר כולל על העיירה ומניעת כניסה או יציאה ממנה "במטרה לשמור על בריאות הציבור".

הטלת הסגר הנושם התקבלה לאחר שארבעה מתושבי העיירה נדבקו בקורונה. מקורות בכפר בני נעים סיפרו ל"מעריב", כי "מדובר ב-38 עובדים שהועסקו במאפיית מצות בעטרות. הם היו בקשר עם בעל המפעל שהתברר שהוא נדבק בקורונה. ארבעה מהם נדבקו ולגבי השאר ממתינים לתוצאות הבדיקות".

"הבעיה שארבעת העובדים הללו היו במגע עם עשרות עובדים אחרים, ולכן הוארך הסגר על בני נעים כדי למנוע התפשטות קטלנית של המחלה", אמר תושב העיירה. מקורות בכפר מסרו ל"מעריב", כי למרות הסגר מקרים הומניטריים יוצאים מהעיירה, ובנוסף חנויות המכולת נפתחות להצטיידות התושבים בין 10:00 בבוקר עד 14:00 אחר הצהריים כל יום.

מלבד בני נעים, עוצר "נושם" הוטל על ידי הרשות הפלסטינית גם גם בכפרים סעיר וחלחול בגזרת חברון ובביתוניא. הרשות הכריזה גם על בידו, קטנה ואל-ג'דירה בצפון מערב לירושלים הם אזורים נגועים בקורונה. בנוסף, בשעות הערב הוטל סגר על הכפר כוסרא במחוז שכם, על רקע חוסר ההיענות של תושבי הכפר להוראות בריאות העם. זאת, במקביל לעימותים שהיו בין תושבי הכפר למתנחלים וכוחות צה"ל מוקדם יותר.

בימים האחרונים נאלצו אלפי פקידים בגדה להגיע להוציא את משכורותיהם מהכספומטים של הבנקים, דבר שגרם לחיכוכים ומגע מסוכן שהביא להתערבות כוחות הביטחון הפלסטיניים. 

מיד לאחר מכן, הציבו כוחות הביטחון הפלסטינים מחסומים בין הכפרים לערים המרכזיות, ואף חילקו ערים גדולות לרובעים, על מנת להקל על כוחות הביטחון לטפל בסגר, כולל מניעת התרחקות תושבים למרחק העולה מבתיהם 200 מטרים - אלא במקרים רפואיים ודחופים אחרים.

ברשות הפלסטינית הכריזו היום על 16 חולים חדשים בגדה. בכך עלה מספר חולי קורונה ל-253 - 241 בגדה המערבית ו-12 ברצועת עזה. מאז תחילת התפשטות הנגיף מתה אישה אחת ו-21 החלימו. הרשות הפלסטינית הודיעה כי קצת יותר מ-20 חולים הם מבוגרים מעל גיל 60, וישנם כארבעים ילדים. מלבד ארבעה חולי קורונה בטיפול נמרץ בבית לחם ובבית החולים הוגו צ'אבס בתורמוסעיא - בין רמאללה לשכם, כל החולים במצב טוב.