ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס אמר היום (חמישי) כי לפי נתוני התפשטות נגיף הקורונה העדכניים במדינה, נראה כי הם קרובים לתחילתה של ירידה במגיפה. הוא אמר לפרלמנט לפני הצבעה על הארכת מצב חירום בעוד שבועיים עד 26 באפריל כי "האש מתחילה לדעוך".

בתוך כך, רשויות המדינה מסרו כי ביממה האחרונה נרשמה האטה בקצב התמותה מנגיף הקורונה במדינה כאשר דווח על 683 קורבנות חדשים. בסך הכל מספר הנפטרים במדינה עומד על 15,238. עוד נמסר כי מספר הנדבקים עלה ב-5,756 ביממה האחרונה ועומד כעת על 152,446 בני אדם.

פדרו סנצ'ס (צילום: רויטרס)
פדרו סנצ'ס (צילום: רויטרס)

שיא של 1,459 מקרים חדשים של נגיף הקורונה אותרו ברוסיה ביממה האחרונה, מה שהעלה את מספר החולים במדינה ל-10,131. מספר מקרי המוות הקשורים לנגיף עלה ב-13 בני אדם ביממה האחרונה, ל-76 מתים.

מצבו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, המאושפז בטיפול נמרץ בגלל נגיף הקורונה, ממשיך להשתפר - כך אמר של התרבות של בריטניה, אוליבר דאודן. "מצבו נותר כפי שאמרנו אתמול: הוא יציב, משתפר, יושב במיטתו ומשוחח עם הצוות הרפואי", אמר דאודן בריאיון ל-BBC.

בוריס ג'ונסון (צילום: רויטרס)
בוריס ג'ונסון (צילום: רויטרס)

ממשרד הבריאות באיראן נמסר כי ביממה האחרונה מתו 117 חולי קורונה ברפובליקה האסלאמית. בכך עלה מניין המתים מנגיף הקורונה במדינה ל-4,110. מספר הנדבקים הכללי בנגיף עומד עד כה על 66,220.

מועצת ההגנה העליונה של לבנון המליצה לממשלה להאריך את הסגר במדינה, במסגרת המלחמה בנגיף הקורונה בחודש נוסף עד 26 באפריל. הממשלה צפויה לקבל את ההחלטה בישיבתה בהמשך היום. בנוסף לכך, המועצה קראה גם להפסיק את הפרות הסגר ועוצר הלילה. אמש פורסם בדוח ממשלתי כי מספר הנדבקים במדינה הוא 575, עם 19 מקרי מוות.

דובר הממשלה התאילנדית מסר כי שני בני אדם מתו ביממה האחרונה מנגיף הקורונה במדינה, בכך עלה מספר המתים מהנגיף ל-32. מניין הנדבקים במדינה הוא 2,423 בני אדם, ו-940 החלימו מהנגיף.