דיווח בארה"ב: בלשית במשטרת קליפורניה הלכה לעולמה אתמול לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה. כלי התקשורת המקומיים טענו למחדל במערכת הבריאות, זאת לאחר שבקשתה של המנוחה לעבור בדיקה לנגיף הקטלני סורבה פעמיים על ידי הגורמים הרפואיים. 

מרי- לו אמבר, שוטרת בת 43 ממחלקת סנטה רוזה במדינת קליפורניה, ביקשה לעבור בדיקות למציאת הווירוס פעמיים במהלך חודש מרץ, אך סורבה בשני המקרים. ב-23.3.2020 בקשתה התקבלה, ובדיקתה הראתה כי היא נשאית חיובית. 

משפחתה של אמבר ביקרה את בית החולים וטענה כי כשהתגלתה מחלתה, "זה כבר היה מאוחר מידי". לפי קרובי המשפחה, בקשתה נדחתה שוב ושוב על רקע גילה הצעיר וכן היעדר מחלות הרקע שלה, שהעיד כי אינה נמצאת בקבוצת סיכון. 

קורונה בארה''ב (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)
קורונה בארה''ב (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)

לאחר קבלת התוצאות החיוביות, מצבה של אמבר הדרדר במהירות בבית החולים והיא סבלה מרמות חמצן נמוכות בדמה, מה שהוביל להרדמתה והנשמתה. היא נפטרה כשבוע לאחר מכן. מהמרכז הרפואי נמסרו תנחומים, לצד התנערות מאחריות שהתבטאו בטענות שונות של הצוות הרפואי המטפל, שהתעקש כי נהגו על פי ההנחיות המקובלות וציינו כי קיימת מגבלה מבחינת זמינות בדיקות הקורונה לאזרחים. 

אחותה של אמבר ספדה לה ואמרה כי "הסירובים לבדוק את מרי לו היו מתסכלים. היא אמרה שהיא מעולם לא הרגישה חולה כל כך לפני כן. היא אהבה לעזור לקהילה, היא אהבה את עבודתה, והיא רצתה לעזור לכולם, לכל מי שהיא יכולה", אמרה בכאב. 

כזכור, המגיפה התפשטה באופן נרחב ומשמעותי ביותר בארה"ב. נכון לשלשום, 102,734 בני אדם במעצמה מתו מהנגיף, כ-1,699,632 נדבקו וכ-376,330 בני אדם החלימו. אוניברסיטת ג'ונס הופקינס דיווחה כי 2,108 בני אדם מתו ביממה האחרונה בארצות הברית לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה. זוהי הפעם הראשונה שבה מספר המתים היומי בעולם חוצה את ה-2,000. על פי הנתונים, למעלה מחצי מיליון נדבקו בנגיף ברחבי המדינה.

קורונה - שאלות ותשובות