אבל ברחבי ספרד: הרשויות מדינה האירופית, שהפכה למוקד מרכזי להתפשטות המגיפה ביבשת ובעולם כולו, דיווחה היום (שלישי) על זינוק נוסף במספרי המתים מנגיף הקורונה, שעלה במהלך היממה האחרונה ל-18,056 בני אדם. מניין הנשאים המאומתים במדינה עלה ל- 172,541 בני אדם, כך נמסר מבכירים במשרד הבריאות הספרדי. נתונים אלו מהווים דווקא האטה מסוימת בקצב ההדבקה, ומותירים, כך לדעת בכירים בממשל ובמערכת הבריאות, מקום לאופטימיות זהירה.

דובר ארגון הבריאות העולמי התייחס היום למצב התפשטות המחלה באירופה, וצינן את ההתלהבות נוכח ההאטה המסוימת שנרשמה בעקומת ההדבקה, באופן דומה למגמה עליה דווח בספרד, בבריטניה ובטורקיה. עוד הוסיף הדובר כי ניתן להגדיר את המצב ביבשת כ- "תמונת מצב מעורבת", וכי במדינות אחרות ניתן לראות דווקא עלייה במספר החולים בימים האחרונים.

קורונה בספרד (צילום: רויטרס)
קורונה בספרד (צילום: רויטרס)

קורונה - גבר עם מסכה יושב ברכבת ריקה בברצלונה (צילום: PAU BARRENA/AFP via Getty Images)
קורונה - גבר עם מסכה יושב ברכבת ריקה בברצלונה (צילום: PAU BARRENA/AFP via Getty Images)

בתוך כך, נמשך המשבר הכלכלי העולמי בצל התפשטות המגיפה. בבורסה בלונדון נרשמו הבוקר ירידות שערים חדות, שנגרמו ככל הנראה בשל החמרת המגבלות בשוק העבודה במסגרת הסגר האזרחי במדינה, שהוחלו לאחר שאמש עלה מספר מקרי ההידבקות המאומתים ל-11,000 בני אדם. שר הכלכלה הבריטי הביע דאגה לאור הנתונים העגומים הללו, וחזה נוספים של כ-30% ברבעון הקרוב. 

גם בצרפת נרשמו השפעות כלכליות נרחבות בשל התפשטות הנגיף, ושר האוצר ציין כי לאור החמרת הסגר, בהוראת ראש הממשלה עמנואל מקרון, המשק הצרפתי צפוי לספוג הפסדים בהיקף של 8%, לעומת תחזיות של 6% בתחילת השנה. 

67 מיליון תושבי צרפת נדרשים להסתגר כעת בבתיהם, מה שמשפיע באופן בלתי נמנע על המצב הכלכלי במדינה. הם מוגבלים ליציאות חיוניות בלבד, למטרת רכישת מזון, קבלת טיפולים רפואיים או ביצוע פעילות גופנית בגפם. הסגר היה אמור לפוג היום, אך הוארך עד ל-11 במאי. 

בתוך כך, במזרח הרחוק דיווחו על עלייה במספר מקרי ההידבקות במחלה. 334 חולים חדשים אובחנו בסינגפור, כך לפי רשויות הבריאות במדינה. הדבר מעלה את מספר החולים במדינה ל-3,252. 

גם בתאילנד דיווחו על 34 מקרי הידבקות חדשים בנגיף, וגם על מותה של אישה כבת 52, שהייתה נהגת אוטובוס בבירה בנגקוק. 27 ממקרי ההידבקות החדשים מקושרים לחולים מאומתים אחרים. עם פרסום נתונים אלו, עלה מספר החולים במדינה ל-2,613 בני אדם, ומניין הקורבנות טיפס ל-41. 

קורונה - שאלות ותשובות