הרשויות בסין מסרו היום (שני) כי לא נרשמו מקרי מוות כתוצאה מנגיף הקורונה ביממה האחרונה, זאת בדומה לנתונים שנרשמו ביממה הקודמת. בתוך כך, אובחנו 12 חולים מאומתים חדשים במדינה, המפגינים את תסמיני הנגיף, בהם שמונה שהגיעו ממדינות שונות. כמו כן, 49 בני אדם נוספים לא סבלו מהתסמינים אז אובחנו כנשאים חיוביים לנגיף. 

מדובר בנתונים מעודדים במיוחד, נוכח העובדה כי המעצמה האסיאתית היוותה את מוקד התפרצות המגיפה. מניין החולים הנוכחי במדינה עומד על 82,747 בני אדם ומספר הקורבנות על 4,623. 

באירופה לעומת זאת, על אף ההשטחה בעקומת ההדבקה שנרשמה במדינות שונות בשבועות האחרונים, חצה מספר קורבנות הנגיף ביבשת את רף 100 אלף בני אדם. 

כך למשל, באיטליה, המדינה האירופית הראשונה שחוותה את התפרצות המגיפה באופן קשה ביותר מבחינת מספר מתים, חוככים כעת בשאלה האם להתיר הקלות על מגבלות התנועה על התושבים. מספר הקורבנות במדינה עלה מעל 23,000 בני אדם, שעה שבתי החולים במדינה קרסו תחת עומס המטופלים. 

קורונה באיטליה (צילום: פלאש 90)
קורונה באיטליה (צילום: פלאש 90)

בארה"ב, ובמדינת ניו יורק בפרט, שהפכה למוקד התפרצות המחלה במעצמה, נרשמה ירידה נוספת במספר הנדבקים והמתים. ביממה האחרונה מתו בשטחי המדינה 507 חולים, לעומת 540 ביממה הקודמת. 

מושל ניו יורק, אנדרו קואמו, טענו כי על אף מגמת הירידה במספר החולים, המשבר רחוק מסיומו, והזהיר את התושבים שלא להתפתות ולנצל את מזג האויר הנאה שמציב בפניהם אתגרים בתקופת הבידוד הביתי. 

בתוך כך, הסגר בתפוח הגדול הוארך עד אמצע חודש מאי. לכך התייחס קואמו ואמר: "יש לנו דרך ארוכה לעבור, הנגיף הקדים אותנו בכל שלב. השאלה האם הירידה תימשך תלויה במעשים שלנו".

אתמול דווח כי מניין המתים ברחבי ארה"ב כולה חצה את ה-40 אלף קורבנות, הנתון הגבוה ביותר בעולם, וכמעט כפול ממקרי המוות באיטליה שנמצאת במקום השני. בארצות הברית יש ללא ספק את מספר ההידבקויות הגדול ביותר בעולם עם יותר מ-744 אלף מקרים שאושרו כקורונה. בנוסף לכך, יותר מ-22 מיליון אמריקנים הגישו בקשה לדמי אבטלה בחודש האחרון.

בהלת הקורונה בניו יורק (צילום: רויטרס)
בהלת הקורונה בניו יורק (צילום: רויטרס)

קורונה בארה''ב  - מנהטן ריקה  (צילום: REUTERS/Carlo Allegri)
קורונה בארה''ב - מנהטן ריקה (צילום: REUTERS/Carlo Allegri)