מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו, האשים הערב (ראשון) את סין בהפצה של נגיף הקורונה. בריאיון לתוכנית "השבוע הזה" ברשת ABC, אמר פומפאו שהראיות מצביעות על כך שההתפרצות החלה במעבדה בעיר הסינית:  "אנחנו מקבלים יותר ויותר עדויות לכך שהווירוס דלף ממעבדה בוואהן שבסין".

פומפאו תיאר את המאמצים שביצעה סין על מנת להשתיק את הסיקור התקשורתי של התפשטות הנגיף: "הם השאירו את העיתונאים בחוץ, הם דאגו להשתיק את אנשי הרפואה שהתריעו והזהירו. הם עשו את כל הדברים שמשטרים סמכותניים עושים, מדובר במאמץ דיס-אינפורמציה קומוניסטי קלאסי".

"הנגיף עלה בחייהם של עשרות אלפי בני אדם ואלפי אמריקנים. אני והנשיא היינו ברורים מאוד בנושא. תהיה תגובה אמריקנית שתתבצע בזמן שאנו נראה לנכון" , סיכם פומפאו את דברו. מזכיר המדינה סירב לציין כיצד תראה התגובה האמריקנית והאם, בהתאם למידע המודיעיני שציין, סין פיתחה והפיצה את הנגיף באופן מכוון.

כזכור לפני יומיים אמר נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ כי נחשף לאפשרות לפיה "וירוס הקורונה הומצא ופותח במכון וירולוגי הממוקם בעיר ווהאן שבסין, מוקד ההתפרצות". בתשובה על השאלה אם הוא ראה ראיות שהוכיחו לו "בסבירות גבוהה" כי זהו מקור הנגיף השיב "כן", אך לא ציין מהן הראיות שהוצגו לו ואמר כי הוא "לא רשאי" לפרט בעניין. דבריו מנוגדים לטענות של סוכנויות הביון האמריקאיות, הסבורות כי הנגיף "אינו מעשה יד אדם" וכי "אינו שונה גנטית".