בריטניה, שאיחרה בנקיטת אמצעים נגד התפשטות הקורונה, הפכה היום (שלישי) למדינה שבה מתו הכי הרבה חולים באירופה, זאת לאחר שנודע כי מספר הקורבנות במדינה עלה ל-29,648 לפני הנתונים הרשמיים. עם זאת, ההערכות הן כי בפועל המספר גבוה יותר מ-30 אלף. באיטליה, שהובילה את הרשימה, מתו עד כה 29,079 בלבד. 

בתוך כך, בעוד מדינות שונות ברחבי העולם החלו להפגין אופטימיות זהירה ולשחרר מעט את המגבלות שהוטלו על האזרחים בצל התפשטות הקורונה, מנתוני סוכנויות הידיעות עולה כי מספר קורבנות הנגיף חצה את רף הרבע מיליון, זאת לצד יותר מ-3.5 מיליון חולים מאומתים.

בנוסף, ארגון הבריאות העולמי דיווח כי מספר המתים כתוצאה מהנגיף חצה את מספרם במגיפת החצבת שהתרחשה בשנת 2018, אז מתו 140 אלף בני אדם ברחבי העולם. על אף הנתונים המדאיגים, קצב התמותה במדינות שונות ברחבי העולם דווקא הואט בימים האחרונים.

בארה"ב, ממוקדי ההתפרצות העיקריים של המגיפה, נוספו 1,015 מקרי מוות במהלך היממה האחרונה, נתון המהווה את מספר המתים הנמוך ביותר בחודש האחרון. עם זאת, תחזיות של מדענים וכן בכירים במערכת הבריאות במדינה מוסיפות להיות עגומות. 

קורונה בארה''ב (צילום: REUTERS/Brian Snyder)
קורונה בארה''ב (צילום: REUTERS/Brian Snyder)

מכון מחקר של אוניברסיטת וושינגטון פרסם דוח לפיו עד תחילת חודש אוגוסט, קרוב ל-135 אלף בני אדם נוספים מותו במעצמה כתוצאה מהמחלה. התחזיות המדוברות מציגות נתונים גבוהים משמעותית מתחזיות קודמות שפורסמו בחודש שעבר על ידי אותו המכון. הפער בין התוצאות מוסבר בין היתר בהקלה בתקנות הריחוק החברתי במדינה, הצפויות להיכנס לתוקפן ב-11 למאי, ב-31 ממדינות המעצמה. 

באופן גלובלי, מאיסוף נתונים על ידי סוכנות הידיעות רויטרס, דווח על מגמת עליה בהידבקות בנגיף באזורים מסוימים באפריקה ובאמריקה הדרומית. בתוך כך, במקסיקו אובחנו 1,434 מקרי הידבקות חדשים לצד 117 מקרי מוות ביממה האחרונה, כך שמספר החולים הכולל במדינה עלה ל-24,905 בני אדם, לצד 2,271 קורבנות.

קורונה במקסיקו (צילום: רויטרס)
קורונה במקסיקו (צילום: רויטרס)

גם באירופה ממשיכה העלייה בנתוני המחלה, כשבגרמניה דווח על 685 נשאים חיוביים לצד 139 מקרי מוות, כך שמספר החולים במדינה עלה ל-163,869 בני אדם לצד 6,831 קורבנות.

מקום לאופטימיות
בסין לעומת זאת, שהייתה כזכור מוקד התפרצות המחלה, אובחן מקרה הידבקות אחד נוסף בלבד במהלך היממה האחרונה, כך לפי נתוני רשות הבריאות הלאומית. עם זאת, אובחנו 15 נשאים חיוביים שאינם מפגינים את תסמיני המחלה. 

גם בניו זילנד נרשמה מגמה חיובית כאשר לא אובחנו חולים נוספים בנגיף ביום השני ברציפות. על רקע הצלחת הממשל במדינה בהתמודדות עם המשבר, תטוס ג'קינדה ארדרן, ראש ממשלת ניו זילנד, לפגישה עם ראש ממשלת אוסטרליה, שם ידונו השניים בפתיחת הגבולות בין המדינות. עוד עולה מנתוני סוכנות הידיעות כי סך מקרי המוות כתוצאה מהנגיף בשתי המדינות הללו עומד על אחוז אחד מסך המקרים ברחבי העולם. 

קורונה בניו זילנד (צילום: AAP Image/Darren Pateman via REUTERS)
קורונה בניו זילנד (צילום: AAP Image/Darren Pateman via REUTERS)

קורונה - שאלות ותשובות