מאיצים את אסטרטגיית היציאה: נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע היום (שישי) כי יורה על פתיחה מחודשת של בתי הכנסת והתפילה ברחבי המעצמה. בהצהרתו אמר כי מבני תפילה יוגדרו מעתה כמוסדות חיוניים, וקרא בהמשך למושלים במדינות השונות לנהוג לפי ההנחייה החדשה ולהקל בהנחיות סגר הקורונה. 

"המושלים צריכים לעשות את הדבר הנכון ולאפשר את פתיחתם המחודשת של המקומות החיוניים הללו, החל מרגע זה", אמר הנשיא. "אם יסרבו לנהוג כך, אעקוף את סמכותם", איים ונימק: "באמריקה אנו זקוקים ליותר תפילה, לא פחות". 

קורונה בארה''ב: מתחילים את אסטרטגיית היציאה? (צילום: REUTERS/Brian Snyder)
קורונה בארה''ב: מתחילים את אסטרטגיית היציאה? (צילום: REUTERS/Brian Snyder)

הודעתו של הנשיא מגיעה לאחר ששמע את טענותיהם של מנהיגי הדת במדינה, שהביעו דאגה מפני הפסקת שירותי הדת בתקופת  התפשטות המגיפה. לטענתם, העת האחרונה הייתה מאתגרת עבור מאמינים רבים, שנותרו ללא מקום לפנות אליו בצל משבר הקורונה. בין היתר נימקו את טענותיהם כשאמרו כי משפחות שלמות לא ידעו כיצד להתמודד עם אבדן יקיריהן, או כיצד יוכלו לציין את לכתם ללא גישה למקומות התפילה והפולחן. 

את הדברים הללו שמע טראמפ מוקדם יותר השבוע, כאשר נפגש עם כ-1,600 אנשי כמורה ודת מרחבי ארה"ב, כולל נציגים של ארגונים משפחתיים, והבטיח להם כי יפעל להשבת הפעילות בכנסיות. בהמשך, הנחה את משרד הבריאות לפעול ליישום וקידום ההנחיה החדשה, זאת לאחר שכבר הורה על פתיחת עסקים, בתי ספר וארגונים נוספים, כחלק מאסטרטגיית היציאה בארה"ב, שכזכור, הושפעה קשות מהתפשטות המגיפה בשטחיה.