אמצעי התקשורת בגרמניה דיווחו היום (רביעי) על עלייה משמעותית במקרי ההדבקות בנגיף הקורונה בבירה ברלין, בעקבות מסיבת טכנו המונית שנערכה בשכונת קרויצברג הפופולרית בעיר, בהשתתפות אלפי בני אדם.

עוד לפני קיום מסיבת הענק, אחראי תחום הבריאות בעיריית ברלין, דילק קלאיצ'י, הביע את חששו מגל תחלואה קטלני בעיר במהלך סוף השבוע האחרון, זאת לאחר שנחשף ל'אימה', לדבריו, שמתחוללת ברחובות הבירה, כאשר תושבים רבים יצאו להינות ממזג האוויר השמשי והנוח שהורגש שם. הוא אמר כי "הנתונים על העלייה במקרי ההדבקות החדשים בנגיף מדאיגים ביותר"

המסיבה, כאמור, נערכה באותו סוף השבוע והיא נקבעה במקור כעצרת מחאה למען פתיחת כל המועדונים בעיר, שפועלים במתקונת חלקית בעקבות התפשטות הקורונה במדינה. האירוע נהפך באופן ספונטי, כך על פי דיווחים, למסיבה ענקית ופתוחה לקהל הרחב, שהתרחשה בסירות על נהר בתעלת לאנדוור, וגינות הצעירות הנמצאות על גדות הנהר עצמו.

העלייה במספר הנדבקים בברלין התרחשה ימים ספורים לאחר האירוע ההמוני בקרויצברג, כשמספר החולים הפעילים בקורונה בעיר חצה את רף ה-300 בני אדם.

בשבוע שעבר כזכור, ממשלת גרמניה הודיעה כי היא שוקלת להסיר את הגבלות הנסיעה למספר מדינות באירופה, בשל ההחלשות היחסית בנתוני התחלואה. כמו כן, מניין הנדבקים הכולל בנגיף במדינה עומד כעת על 184,091, כש-8,674 בני אדם מתו. מספר המחלימים במדינה הוא גבוה במיוחד, והוא עומד על 166,428 בני אדם.