כמעט שני מיליון בני אדם נדבקו בנגיף הקורונה בארה"ב - כך עולה הלילה (בין שלישי לרביעי) מספירה של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. מניין המתים מהנגיף עומד על 111,750 ו-518,000 איש החלימו עד כה. במהלך השבועיים האחרונים מניין המתים ירד לפחות מאלף כמעט בכל יממה, אחרי שהגיע לשיא של יותר מ-3,000 באפריל. מניין הנדבקים המאובחנים נותר גבוה - כ-20,000 מדי יום.

בתוך כך, ממשלת ברזיל חידשה את פרסום נתוני הקורונה במדינה בהוראת בית המשפט העליון. בסוף השבוע האחרון הפסיק משרד הבריאות לפרסם באתר שלו את הנתונים לציבור, מה שגרר האשמות כי הממשלה מנסה להסתיר את חומרת המגפה במדינה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית. בית המשפט קבע שהממשלה מחויבת לספק מידע נחוץ לאזרחים והורה לחדש את פרסום הנתונים המלאים, כולל מניין המתים המצטבר.

קורונה בברזיל (צילום: REUTERS/Amanda Perobelli)
קורונה בברזיל (צילום: REUTERS/Amanda Perobelli)

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו לא סירב להתרגש מהמספרים הגבוהים, ובמסיבת עיתונאים שנערכה אמש אמר: "ייתכן כי הפאניקה שהפיצה התקשורת בעבר בנוגע לווירוס תתפוגג, בהתחשב במה שארגון הבריאות העולמי פירסם לגבי א-סיפטומטיים אשר לא מידבקים, או כמעט לא מידבקים. הדבר שאנחנו הכי רוצים הוא לחזור לשגרה, ולחזור לדרך ההצלחה והשגשוג".

בארגנטינה עלה מספר מקרי ההידבקות בנגיף ב-1,141, כך הודיע משרד הבריאות במדינה. בכך, עלה סך הנדבקים  ל-24,761 בני אדם. עוד נמסר כי 24 בני אדם מתו מקורונה ביממה החולפת, וכי מניין המתים עלה ל-717.

משרד הבריאות בפרו מסר כי מניין הנדבקים בקורונה במדינה חצה את רף ה-200,000 ומניין המתים מהנגיף עומד על 5,738 בני אדם. דובר המשרד מסר כי סך הכול אובחנו 203,736 נדבקים מאז המקרה הראשון ב-6 במרץ. מספר הנדבקים בפרו הוא השני בגובהו באמריקה הלטינית, אחרי ברזיל, והשמיני בעולם.