המלחמה הקרה - גם בתקופת הקורונה? נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, התייחס היום (ראשון) להתמודדותה של מדינתו עם נגיף הקורונה המשתולל בעולם. לדבריו, רוסיה בדרכה לצאת מהמשבר עם "אבדות מינימליות", ובדרך, עקץ בלשונו את נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ.

פוטין טען כי ארצות הברית לא הצליחה להתמודד באופן מיטבי עם נגיף הקורונה, והוסיף כי לדעתו התפשטות הווירוס במדינה נובעת משיקולים פוליטיים של הנשיא המכהן, והם אלו שהפריעו להדיפתו.

ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)
ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)

למרות דברים אלו של נשיא רוסיה, במדינה הגדולה בעולם נרשמו מעל חצי מיליון מקרים מאומתים של הידבקות בנגיף, מה שהופך אותה למדינה השלישית בעולם במספר הנדבקים, לאחר ברזיל וארצות הברית. למרות כמות הנדבקים הגבוהה במדינה, מספר המתים שם עומד על כ-7,000 בלבד, מספר הקטן בהרבה ביחס לארצות הברית, שם המספר מתקרב לכ-115,000 קורבנות.

"אנו מתמודדים עם העניין באופן חלק יחסית, ובדרכנו לצאת ממנו לאט ובביטחון, עם כמות אבדות מינימלית", אמר פוטין לטלוויזיה המקומית, והוסיף: "הדבר הזה לא קורה בארצות הברית". המערכת הפוליטית של רוסיה הצליחה להתמודד עם התפשטות הנגיף ביעילות, לטענת הנשיא, זאת בשל העובדה שאגפי ומשרדי המדינה עבדו בשיתוף פעולה, "שלא כמו בארצות הברית", מילותיו.