המגיפה מכה באמריקה הדרומית: נכון להיום, מגיפת הקורונה העולמית גבתה את חייהם של 444,808 בני אדם, כך עולה מסיכום כולל של סוכנות הידיעות רויטרס. בנוסף, עולה מהנתונים כי מספר מקרי ההידבקות העולמי עומד עתה על 8.28 מיליון אנשים, הפזורים ביותר מ-210 מדינות. 

בתוך כך, המצב בברזיל, שהוכתה קשות מהנגיף, מוסיף להחמיר. הלילה דיווחו הרשויות במדינה על שיא חדש במספר המתים היומי מהמחלה, כאשר ביממה האחרונה התווספו 1,269 קורבנות חדשים. בכך עלה מניין המתים הכולל ל-46,510 בני אדם, נתון שמעמיד את ברזיל במקום השני מבחינת היקף התמותה אחרי ארצות הברית. בנוסף, מספר הנשאים המאומתים בנגיף במדינה מתקרב למיליון, כשהנתון המדויק עומד על 955,377. 

מדינה נוספת שהפכה למוקד למחלה הקטלנית באמריקה הדרומית היא מקסיקו, בה נרשמו כ-5,000 מקרי הידבקות חדשים ביממה האחרונה. הרשויות דיווחו כי מספר הנשאים המאומתים בשטחי המדינה זינק ל-159,793. לצד נתונים אלו, דווח על עלייה של 770 מתים נוספים מהמחלה, כך שמספרם הכולל במדינה עומד כעת על 19,080 בני אדם. בתגובה לנתונים המדאיגים, האריכה המדינה את הסגר בתחומיה עד לסוף חודש יוני. 

קורונה במקסיקו (צילום: רויטרס)
קורונה במקסיקו (צילום: רויטרס)

גם בפרו נרשם שיא שלילי, כאשר מספרם הכולל של הנשאים החיוביים לנגיף חצה את מספרם באיטליה, והוא עומד על כ-240,000 בני אדם נכון לרגע זה. על אף שהמדינה נקטה בצעדים להחלת סגר כבר בחודש מרץ, המגיפה התפשטה בה במהירות, ומספר המקרים החדשים אף הגיע לשיא של כ-8,000 חולים חדשים ביממה בסוף מרץ. מספר מקרי המוות במדינה חצה את ה-7,000 בני אדם. 

בפנמה שבמרכז היבשת, נרשמו 635 מקרי הידבקות חדשים, לצד 13 מקרי מוות מהנגיף. בכך עלה מספר החולים ל-22,597, ומניין הקורבנות ל-470, כך לפי מידע שמסר שר הבריאות לכלי התקשורת המקומיים. 

קורונה בפנמה (צילום: REUTERS/Erick Marciscano)
קורונה בפנמה (צילום: REUTERS/Erick Marciscano)

שעה שביבשת הדרומים מחמירים את ההנחיות לאזרחים במטרה לבלום את התפשטות הנגיף, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ממשיך להביע שאננות מסוימת כלפי המצב, והכריז הלילה במהלך ראיון לרשת פוקס ניוז כי "המדינה לא תיסגר שוב" בעקבות משבר הקורונה, כשהוא מתייחס בעיקר לסגירת בתי עסק ולהשבתת הפעילות במשק. בהמשך הסביר הנשיא כי הוא סבור שפשוט לא יהיה צורך לעשות זאת. נכון לעכשיו, מספר המקרים במעצמה הוא הגבוה בעולם ועומד על כ-2 מיליון בני אדם. מספר מקרי המוות הנוכחי הוא כ-119,000. 

דונלד טראמפ (צילום: Win McNamee/Getty Images)
דונלד טראמפ (צילום: Win McNamee/Getty Images)

בתוך כך, באירופה ממשיכים להקהל בהנחיות. הרשויות בצרפת הודיעו כי אתר מגדל איייפל בבירה פריז ייפתח למבקרים ולמטיילים. עם זאת, כדי לצמצם מגע וקרבה פיזית בין התיירים שצפויים לפקוד את המקום בהמוניהם, המעלית באתר תשאר סגורה, כך שמי שיבחר להגיע, יאלץ לטפס במדרגות.

קורונה בצרפת (צילום: REUTERS/Eric Gaillard)
קורונה בצרפת (צילום: REUTERS/Eric Gaillard)

באירלנד הודיעו על ביטול ההנחייה לשמירה על מרחק במקומות במסעדות ובפאבים, ופרסמו הוראה חדשה לפיה מותר לשמור על מרחק מינימלי של מטר בין סועד לסועד. עם זאת, אורחים יוגבלו לשהייה של 45 דקות עד שעה במקום הבילוי, והם יאלצו להזמין מקום מראש ולנהוג בהתאם לתקנות בטיחות ובריאות שיפורסמו בהמשך. התיקונים להנחיות הגיעו בעקבות תלונות של בעלי עסקים, שטענו ששמירה על מרחק פוגעת בפרנסתם ולא מאפשרת להם לחזור באמת לשגרה. 

גם בשוויץ הודיעו על הקלה בהנחיות, כמשרד החוץ הודיע על פתיחת הגבולות ל-10 מדינות אירופאיות החל מסוף החודש הנוכחי.