ארגון הבריאות העולמי הזהיר הערב (שישי) כי מגיפת הקורונה ממשיכה להחמיר, וכי ביממה האחרונה זוהו 150 אלף מקרי הידבקות חדשים בנגיף - כמות הנדבקים הגבוהה ביותר שנמצאה ליום אחד. לפי הארגון, כמעט חצי מהנדבקים החדשים הם מצפון ודרום אמריקה.

מנכ"ל הארגון טדרוס אדהנום גברהיסוס אמר כי "העולם נמצא בשלב חדש ומסוכן. הנגיף עדיין מתפשט במהירות, הוא עדיין קטלני, ורוב האנשים עדיין חשופים אליו". עד כה אובחנו יותר מ-8.5 מיליון חולי קורונה ברחבי העולם, ויותר מ-450 אלף מתו כתוצאה מהנגיף. טדרוס, שספג ביקורת קשה על הדרך שבה הנהיג את הארגון מנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, דחק באנשים לשמור על ריחוק חברתי וערנות.

לדבריו, למרות העלייה בתחלואה בארצות הברית ובמדינות נוספות בדרום אמריקה, נרשמה עלייה מדאיגה גם בדרום אסיה ובמזרח התיכון. הוא הפציר בציבור להקפיד על ריחוק חברתי ולנקוט משנה זהירות.

בכיר הארגון, מייק ראיין, הצביע על ההתפרצות המשמעותית גם בברזיל, ואמר כי ביממה האחרונה נרשמו 1,230 מקרי מוות ברחבי המדינה. לפי ראיין, כ-12% מהנדבקים בברזיל הם עובדים בצוותים הרפואיים. נכון להערב, ברזיל שנייה רק לארצות הברית בהתפשטות הנגיף, ובתחומה אובחנו 978,142 חולי קורונה, ו-47,748 מתו מהנגיף.

קורונה בברזיל: הקברים הסמליים בקופקבנה (צילום: רויטרס)
קורונה בברזיל: הקברים הסמליים בקופקבנה (צילום: רויטרס)

מאחר ומדינות רבות הקלו את ההגבלות שהטילו בתחילת המשבר כדי לבלום את התפשטות הקורונה, בצל חשש מגל שני של המגיפה, ד"ר ראיין הבהיר שהוא תומך בגישה יותר הדרגתית ומדעית: "יציאה מסגר חייבת להיעשות בזהירות, בצורה של 'צעד אחרי צעד', וחייבים לשים לב לנתונים".