מושל טקסס עצר במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) באופן זמני את ההקלות והפתיחה מחדש של מדינתו, זאת בשל העלייה המשמעותית במספר החולים והמאושפזים כתוצאה מנגיף הקורונה. למעשה, טקסס שברה את שיא החולים ביממה - למעלה מששת אלפים. 

טקסס שברה שיא מפוקפק נוסף - זהו היום ה-13 בו המדינה שוברת את שיאי האשפוז. בשביל להקל על המערכת הרפואית מעט, המושל גרג אבוט הורה על הפסקת הניתוחים האלקטיביים בבתי החולים באזור יוסטון, דאלאס, אוסטין וסן אנטוניו.

העלייה המתמשכת במספר החולים במדינה הוא חלק מהמגמה ברחבי ארצות הברית, שמתפשטת בעיקר במדינות שהסירו מהר מדי את המגבלות. כאמור, המדינה היתה בין המובילות במאבק לפתיחה מחדש של העסקים, במטרה לשקם את הכלכלה המקומית, שנפגעה באורח קשה במהלך הקורונה. "עצירת הפתיחה מחדש נועדה בשביל לעזור לנו בעצירה של המשך התפשטות הנגיף במדינה", הסביר המושל גרג אבוט.

במהלך הלילה נרשמו ברחבי הארצות הברית קרוב ל-40 אלף חולים חדשים בנגיף. זו העלייה המשמעותית ביותר שנמדדה במספר החולים ביממה מאז פרוץ הנגיף. ביום רביעי נרשמו למעלה מ-26 אלף מקרים, כמה מאות פחות מהשיא הקודם, שנמדד ב-24 באפריל. 124,410 חולי קורונה מתו עד כה בארצות הברית, כאשר מניין הנדבקים הכולל עומד על 2,422,091. 

בתוך כך, הערכה של המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ולמניעתן טוענת כי יותר מ-20 מיליון אמריקנים נדבקו בקורונה. מדובר בכמעט פי עשרה ממניין האנשים שאכן אובחנו. הערכת המרכז טוענת כי מספר גדול של אנשים נשא את הנגיף בעבר או נושא אותו כעת, כשמרביתם לא הציגו סימפטומים של מחלה.