בעקבות עלייה חדה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה בשבועיים האחרונים, הרשות הפלסטינית הודיעה הערב (רביעי)  על החזרת הסגר הכללי בכל שטחה החל מיום שישי הקרוב. הסגר ייכנס לתוקפו ביום שישי בבוקר ויימשך בשלב הראשון חמישה ימים. עם זאת, תיתכן הארכה של הסגר המלא. במסגרת ההגבלות החדשות, ייסגרו כלל החנויות והעסקים ברשות הפלסטינית, למעט חנויות לממכר מזון ובתי מרקחת.

מדובר בהחמרה משמעותית של הצעדים לבלימת התפשטות הנגיף, אחרי שלפני שבוע וחצי כבר הודיעה הרשות הפלסטינית על הגבלות חדשות בשל הזינוק במספר הנדבקים.

עד כה, אובחנו ברשות הפלסטינית 2,636 נשאים או חולים, ושישה מתו מסיבוכי הנגיף, ורק ביממה האחרונה התגלו ברשות הפלסטינית כמעט 300 חולים חדשים. במשרד הבריאות הפלסטיני דיווחו בימים האחרונים כי בין הנדבקים גם כמה מאנשי מנגנוני הביטחון הפלסטינים. מוקד ההתפרצות המשמעותי ביותר ברשות הפלסטינית הוא מחוז חברון, שבו ישנם כעת 1,804 חולים פעילים.

בעקבות התפשטות הקורונה בשטחי הרשות, החליטה בשבוע שעבר הממשלה על הפסקת הכניסה היומית של פועלים פלסטינים לישראל. ביום ראשון התאפשרה כניסתם של עובדים פלסטינים לישראל למשך שלושה שבועות - דרך המעברים ביהודה ושומרון. בתקופה זו, עובד פלסטיני שיחזור לשטחי הרשות הפלסטינית לא יורשה לשוב לעבודה בישראל.