שיא יומי שלילי: הרשויות בארה"ב דיווחו היום (חמישי) על נתונים מדאיגים במיוחד, ועל יותר מ-50 אלף נדבקים בנגיף הקורונה במהלך היממה האחרונה, נתון המהווה את כמות הנדבקים היומית הגבוהה ביותר במדינה מאז התפרצות המגיפה. מוקדי ההדבקה המרכזיים הם מדינות אריזונה, טקסס, פלורידה וקליפורניה, שם הודיעו בתגובה על החמרה בהגבלות האזרחיות, בתוכן סגירת בתי עסק ומקומות בילוי במטרה לבלום את התפשטות המחלה. 

בתוך כך, הנשיא טראמפ ממשיך להביע מידת מה של זלזול בנגיף, ואמר במהלך ראיון שהעניק כי "אני סבור שנתמודד בצורה טובה עם הקורונה ובשלב מסוים הווירוס יעלם, כך אני מקווה". טראמפ אף התייחס להנחיה לעטיית מסיכות ולביקורת שזכה לה מפני שסירב לעטות מסיכה בעצמו, ואמר כי הוא חושב שמסיכות דווקא יעילות וטובות, וכי ישתמש בהן במידה ויהיה בסביבת אנשים רבים. בהמשך הוא התייחס לכך שלעג ליריבו הפוליטי, ג'ו ביידן, על כך שחבש מסיכה ואמר כי "דווקא אהבתי את המראה של זה".

בצל העלייה בהיקף התחלואה, ממשל טראמפ השיג שליטה על רוב מוחלט של מאגרי התרופה הניסיונית רמדסיביר, שהוכחה כיעילה לטיפול בחולים קשים של נגיף הקורונה, ובכך הותירה את שאר מדינות העולם ללא כמות מספקת ממנה, בשיאה של המגיפה.

משרד הבריאות האמריקאי הודיע כי רכש יותר מחצי מיליון מנות של התרופה של חברת גיליאד, כמות שמהווה 100% מכלל הייצור לחודש יולי ו־90% מהייצור עבור אוגוסט וספטמבר. "הנשיא טראמפ השיג הסכם מדהים כדי להבטיח שלאמריקאים תהיה גישה לטיפול הראשון נגד קוביד־19 שקיבל אישור", אמר שר הבריאות אלכס אזאר.

לא מדובר בפעם הראשונה שבה ממשל טראמפ פועל להשיג שליטה בלעדית בטיפול נגד הנגיף על חשבון מדינות אחרות. בחודש מאי הודיע פול הדסון, מנכ"ל ענקית התרופות הצרפתית סאנופי, כי ארה"ב תקבל ראשונה את החיסון שהיא מפתחת, אולם נאלץ לחזור בו אחרי תגובות נזעמות מצד ממשלת צרפת והאיחוד האירופי.

קורונה בארה''ב: הרכבת התחתית בניו יורק  (צילום: gettyimages)
קורונה בארה''ב: הרכבת התחתית בניו יורק (צילום: gettyimages)

בתוך כך, אתמול נרשם שלב משמעותי נוסף בהקלות באירופה, כאשר האיחוד האירופי פתח רשמית את גבולותיו למבקרים מ־15 מדינות ברחבי העולם. הכניסה אסורה למבקרים מישראל ומארה"ב, בשל המשך ההתפרצות. גם הגבול בין ספרד לבין פורטוגל נפתח מחדש, בטקס רשמי בהשתתפות ראשי הממשלות.

בהולנד ובאוסטריה התחדשה גם הפעילות בבתי הבושת אחרי הפסקה של יותר משלושה חודשים, וממועדוני המין נמסר כי יש ביקוש גבוה. מדינת ויקטוריה, שמהווה את מוקד ההתפרצות המרכזי כיום באוסטרליה, דיווחה אתמול על 73 מקרי הידבקות חדשים. בשל כך, הורחבו אתמול צעדי הסגר ל־36 רובעים בעיר מלבורן, שבהם מתגוררים כ־300 אלף מתוך 5 מיליון התושבים. "אם כולנו נעבוד יחד ונישאר מאוחדים בארבעת השבועות הבאים, נוכל להשיג שליטה על ההדבקה המקומית", אמר דניאל אנדרוז, ראש ממשלת ויקטוריה.