תמרור אזהרה לישראלים שרוצים לחזור לנפוש באיים: יוון צפויה להציג שורה של צעדים שיגבירו את המגבלות על תנועת התיירים במדינה, זאת לאור העלייה במקרי התחלואה בנגיף הקורונה בעקבות החזרת משק התיירות לפעילות במדינה בשבועות האחרונים.

על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, יש כרגע ביוון יותר מקרי הדבקה רשומים מאשר היו בה מאז התפרצות המגפה בתחילת השנה. כרגע, רשומים במדינת האיים 2,205 בני אדם הנגועים בווירוס, מספר נמוך באופן יחסי לישראל, אך כזה המעלה את החשש בקרב השלטונות במדינה המתויירת.

קורונה ביוון (צילום: Alkis Konstantinidis, רויטרס)
קורונה ביוון (צילום: Alkis Konstantinidis, רויטרס)

ביום שישי האחרון, 60 בני אדם אובחנו כנשאי הנגיף, מספר הנדבקים היומי הגבוהה ביותר מאז ה-21 באפריל. יותר מ-100 מקרי הידבקות בעשרת הימים האחרונים היו בקרב תיירים. השלטונות ביוון שוקלים להטיל צעדי סגר על גבולות המדינה, ככל הנראה יחל מחר (ה-13 ביולי). דובר הממשלה ביוון, סטליוס פסטס סיפר לכלי התקשורת ביוון: "ידענו מההתחלה כי אם נפתח את שערי המדינה בהדרגה לעולם, נקבל מקרי הידבקות 'מיובאים'". 

משמעות הדבר עבור תיירים נכנסים ליוון, היא כי משמר הגבולות במדינה יעלה את רף האכיפה והפיקוח על מסעדות, ברים ואולי גם צעד מדיני שבמסגרתו יוטלו אזהרות מסע על חלק מהמדינות בהן יש סיכון גבוהה יותר להידבק. החלטה נוספת שהתקבלה ביוון, היא מניעת מעבר הגבול לבולגריה לנשאים חיוביים, החל מה-14 ביולי (יום שלישי).