סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה במהלך הלילה (בין שישי לשבת) מאז פרוץ מגפת הקורונה, נרשם שיא של מיליון נדבקים מאומתים ב-100 שעות ברחבי העולם. על פי הנתונים שפרסמו בסוכנות הידיעות האמריקאית, מספר הנדבקים העולמי חצה את ה-14 מיליון. מוקד ההתפרצות הגדול ביותר הוא עדיין בארצות הברית, עם כ-3.6 מיליון הידבקויות מאובחנות, אחריה נמצאת ברזיל עם יותר מ-2 מיליון נדבקים. הודו היא המדינה היחידה מלבד ארה"ב וברזיל שבה אובחנו עד כה יותר ממיליון נשאים.

כזכור, מקרה הקורונה הראשון דווח בתחילת השנה הנוכחית בסין, וכשלושה חודשים לאחר מכן - כבר נרשמו למעלה ממיליון חולים ברחבי העולם. מספר החולים העולמי זינק בכמיליון בתוך פחות משבוע, לאחר שב-13 ביולי מספר החולים ברחבי העולם עמד על 13 מיליון. ארצות הברית, המחזיקה בשיא המפוקפק של מספר החולים הגבוה ביותר, ממשיכה לחוות מדי יום קפיצות משמעותיות במספרים, כחלק מהגל הראשון של המחלה.

בליל יום חמישי דווח כי שיא החולים בארצות הברית נשבר שוב, ועומד על כ-77 אלף מאובחנים ביממה. מדובר במספר החולים שאובחן מפרוץ הנגיף בשוודיה כולה. כמו כן, בארצות הברית נרשמו ביום שישי לפחות 912 מקרי מוות כתוצאה מהנגיף. מדובר ביום הרביעי ברציפות בו נרשמים למעלה מ-900 מקרי מוות. 

כאמור, מספר מקרי הקורונה ממשיך לעלות, ומהניתוח שפורסם בסוכנות הידיעות רויטרס, המספרים ממשיכים לעלות ב-41 מתוך 50 מדינות בארצות הברית. מספר מקרי המוות מטפס ב-19 מדינות. למרות הנתונים הקשים הללו, החברה האמריקאית עדיין חצויה בנושא חובת עטיית מסכות, אמצעי בו נעשה שימוש ברחבי העולם בהאטת ההדבקה. הנשיא דונלד טראמפ, לצד גורמים נוספים במדינה, התנגדו להטלת חובת מסכות, וקראו לחזור לשגרה כלכלית ותרבותית מלאה במדינות, לצד פתיחת בתי הספר, זאת בצל העלייה הנמשכת במקרי הקורונה.

דונלד טראמפ עוטה לראשונה מסכה בפומבי (צילום: REUTERS/Tasos Katopodis)
דונלד טראמפ עוטה לראשונה מסכה בפומבי (צילום: REUTERS/Tasos Katopodis)

מדינות אחרות שנפגעו קשה מהנגיף, הצליחו "לשטח את העקומה" והן החלו בשחרור הדרגתי של התושבים מההגבלות שהוטלו כדי למנוע את התפשטות הקורונה. עם זאת, במקומות אחרים - כמו הערים ברצלונה (ספרד) ומלבורן (אוסטרליה) החלו ביישום סבב שני של הגבלות וסגרים. על פי ארגון הבריאות העולמי, מספר מקרי הקורונה ברחבי הגלובוס גדול פי שלושה מסך מקרי השפעת הקשים הנרשמים מדי שנה. 

המגפה גבתה במהלך שבעת החודשים האחרונים את חייהם של למעלה מ-590 אלף בני אדם, והנתונים מתקרבים לטווח העליון של מספרי המוות הכוללים משפעת ברחבי העולם. כאמור, הקורבן הראשון דווח ב-10 בינואר השנה בעיר ווהאן שבסין, זאת לפני הגעתי הווירוס לאירופה, ובהמשך לארצות הברית. על פי הסיכום של סוכנות הידיעות, המסתמך על דוחות ממשלתיים, המחלה מתפשטת בצורה המהירה ביותר ביבשת אמריקה, המהווה למעלה ממחצית ממקרי המחלה בעולם, וכמחצית ממקרי המוות עד כה. 

בברזיל נרשמי למעלה משני מיליון חיוביים לנגיף, בהם הנשיא ז'איר בולסונארו, ולמעלה מ-76 אלף איבדו את חייהם. המדינה השלישית במספר החולים היא הודו, בה אובחנו כ-30 אלף חולים מדי יום במהלך השבוע האחרון. שתי המדינות הללו היו הגורמים העיקריים שהובילו להכרזת ארגון הבריאות העולמי על כך שאתמול (שישי) נשבר פעם נוספת שיא המקרים המדווחים ביממה - 237,743. חשוב לציין כי במדינות בעלות יכולות בדיקה מוגבלות, מספר המקרים המדווחים אינו משקף את התמונה המלאה במדינה. מומחים טוענים כי הנתונים מהמדינות הללו, מציגים מספר חולים ומתים נמוך מהמציאות.