ראשי 27 מדינות האיחוד האירופי, שהתכנסו בסוף השבוע בבריסל למפגש לא וירטואלי ראשון מאז פרוץ מגיפת הקורונה, התקשו להגיע לאחדות דעים לגבי אימוץ ההצעה הצרפתית־גרמנית על תוכנית סיוע בהיקף של 750 מיליארד יורו בעקבות משבר הקורונה. בחזית המתנגדות התייצבו הולנד, אוסטריה, דנמרק ושוודיה, ואליהן הצטרפה פינלנד. מדינות אלה מעדיפות להפחית את הסכומים שיינתנו כמענק ולהעלות את אלה שיינתנו כהלוואות. הולנד דרשה גם כי התוכניות הכלכליות שהמדינות הזוכות בסיוע יצטרכו להציג - יובאו לאישור כל חברות האיחוד.

נשיא האיחוד, שרל מישל, העלה הצעת פשרה, על דעת קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת עמנואל מקרון, אשר לפיה יופחת סכום המענקים מ־500 ל־450 מיליארד יורו, וההלוואות יעלו ל־300 מיליארד במקום 250 מיליארד. מדינות הדרום, ובהן ספרד ואיטליה, הנפגעות העיקריות במגיפה, אינן מסכימות כי מדינות הצפון יכתיבו להן את תוכניותיהן הכלכליות, כפי שהיה בעבר עם יוון. זאת בשעה שהמדינות אשר תרומתן לתקציב האיחוד האירופי עולה על התשומות שהן מקבלות ממנו, כמו הולנד, יזכו גם ב"הנחות" שונות ביישום התוכנית.

העמידה בתוכנית הסיוע נחשבת למבחן האולטימטיבי לגבי עצם עתידו של האיחוד האירופי כגורם מדיני וכלכלי בעל משמעות. אי־עמידה בו תגביר את מגמת ההתפצלות בין מדינות הצפון והדרום, ובין מדינות רבות ל"צמד המוביל" - גרמניה וצרפת. הדיונים נמשכו אל תוך הלילה.
בינתיים, לנוכח סימנים לגל שני של הקורונה בצרפת, תוטל חובת חבישת מסיכות בכל המקומות הציבוריים הסגורים, שבוטלה עם היציאה מהסגר.

גם בארה"ב המגיפה ממשיכה להתפרץ בעוצמה, כאשר בסוף השבוע נמנו יותר מ־70 אלף נשאים חדשים ביממה, ויותר מ־3.6 מיליון בני אדם אשר נדבקו בנגיף עד כה. הנשיא דונלד טראמפ הבהיר בראיון לרשת פוקס כי הוא לא מתכוון לחתום על הוראה המחייבת לעטות מסיכות בכל המדינה. "אני רוצה שלאנשים תהיה חירות מסוימת, ואני לא מאמין בזה", אמר. זאת, לאחר שד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה המוביל בארה"ב למחלות מידבקות, הפציר ברשויות ברחבי ארה"ב לאכוף בתוקף עטיית מסיכות.