ד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה המוביל בארה"ב למחלות מידבקות, שהפך לדמות הבולטת ביותר במאבק נגד מגיפת הקורונה, חשף כי הוא ובני משפחתו ניצבים בפני איומים על חייהם. זאת על רקע הביקורת מצדם של הנשיא דונלד טראמפ ומקורביו על המדיניות הזהירה שהוא מפגין מול המשבר החמור. 

בראיון לפודקסט של דיוויד אקסלרוד, לשעבר יועצו של הנשיא ברק אובמה, ברשת CNN, סיפר פאוצ'י על מכתבי שנאה ועל "איומים רציניים" מצד אנשים, שמחו על כך שהעצות שלו למאבק במגיפה, כגון עטיית מסיכות והגבלות התקהלות, מגבילות את החירויות שלהם. 

"אלה אנשים שבאמת כועסים כשהם חושבים שאני מתערב בחייהם, כי אני מקדם סדר יום של בריאות הציבור", אמר פאוצ'י, שעומד בראש המכון הלאומי לאלרגיות ולמחלות מידבקות. "זה קשה. איומים רציניים נגדי, נגד אשתי, נגד בנותיי. ראיתי צד של החברה שאני משער שהוא מובן, אבל גם די מטריד". 

המומחה הרפואי הבכיר קרא שלא להפוך את הסוגיה של בריאות הציבור לפוליטית, אולם נמנע מלהטיל אשמה חד־משמעית על האחראים. בשבועות האחרונים הקשיחו בממשל טראמפ את הביקורת כלפי פאוצ'י, כאשר גם הנשיא הצהיר בראיונות כי הוא טעה לא פעם בהערכות שלו.

 עם זאת, בימים האחרונים החל טראמפ לשנות את הטון ואף עודד עטיית מסיכות אם לא ניתן לשמור על ריחוק חברתי. ביום חמישי גם הודיע הנשיא כי בשל התפרצות הקורונה בפלורידה, הוא מבטל את האירועים של כינוס המפלגה הרפובליקנית, שהיו אמורים להתקיים בג'קסונוויל בחודש הבא, ושבמהלכם הוא אמור היה לקבל את מינוי המפלגה כמועמד לנשיאות באופן רשמי. במקום זאת יתקיים אירוע מצומצם באתר הכינוס המקורי בשרלוט שבקרוליינה הצפונית. 

בתוך כך, הרשויות בחבל קטלוניה בספרד הורו בסוף השבוע על סגירת כל הפאבים, מועדוני הלילה, מועדוני הריקודים ואולמות האירועים למשך שבועיים, בשל עלייה במספר הנדבקים, כאשר בכל ספרד נמנו אתמול יותר מ־900 נשאים מאומתים חדשים - הנתון הגבוה מאז שהסתיים מצב החירום לפני חודש. 

ראש ממשלת צרפת ז'אן קסטקס הפציר באזרחי ארצו שלא להגיע לקטלוניה "עד שהמצב ישתפר", אף שהגבול בין שתי המדינות נותר פתוח.