סוכנות הידיעות הרוסית RIA ציטטה היום (שבת) את שר הבריאות של רוסיה, מיכאיל מוראשקו, שהודיע כי ארצו תחל בחודש אוקטובר, במבצע חיסונים נרחב נגד קורונה. על פי הפרסום, הוא טען כי "מכון גאמליה לחקר מגפות במדינה סיים את שלב הניסויים הקליניים בחיסון נגד הנגיף". בתוך כך, הרשויות במדינה עידכנו כי ביממה האחרונה אובחנו 5,462 נדבקים מאומתים חדשים ועוד 95 חולים מתו. כעת מניין המתים במדינה עומד על 14,058 בני אדם.

במקביל, זינוק משמעותי במספר החולים והמתים נרשם במדינות רבות ברחבי העולם. בין היתר, השלטונות בפיליפינים הודיעו כי ביום שישי אובחנו קרוב ל-5,000 חולים, המספר הגבוה ביותר שאובחן ביממה עד כה. מספר החולים הכולל במדינה מתקרב למאה אלף, ומספר הקורבנות - עלה למעלה מאלפיים. הרשויות בפולין הודיעו גם ביום שישי נשבר בפעם השלישית ברציפות שיא החולים המאובחנים ביממה, בהם למעלה מ-200 שאובחנו באזור בו נמצאים מכרות רבים בדרום המדינה. מספר החולים הכולל במדינה עומד על 46,346 ומספר הקורבנות על 1,721.

למעלה מ-1,400 חולי קורונה מתו ביממה האחרונה בארצות הברית, כך עולה מהנתונים שפורסמו הבוקר בסוכנות הידיעות רויטרס. עוד עולה מהנתונים, כי זו העלייה המשמעותית ביותר מאז ה-27 במאי, דבר שמעלה את סך הקורבנות ל-153,882. כאמור, דווח בפרק הזמן המדובר על קרוב ל-67 אלף חולים חדשים, נתון המעלה את סך החולים לכ-4.58 מיליון, כאשר חלק מהמדינות טרם עדכנו את הנתונים שלהן.

במהלך חודש יולי נרשמו 1.87 מיליון מקרי קורונה בארצות הברית (עלייה של 69 אחוזים) ו-25,770 מקרי מוות (עלייה של 20 אחוזים). ביוני נרשמו 835 אלף מקרי קורונה ולמעלה מ-22 אלף קורבנות.

בתוך כך, קליפורניה ופלורידה, שתיים מהמדינות המאוכלסות בארצות הברית, דיווחו אמש על שיא בנוסף במספר מקרי המוות בשטחן - 257 קורבנות בפלורידה ו-208 בקליפורניה. זהו היום הרביעי ברציפות בו מתרחשת עלייה במספר מקרי המוות בפלורידה, והשני בו היא מתרחשת בקליפורניה.

פינוי חולה קורונה לבית חולים בפלורידה (צילום: REUTERS/Marco Bello/File Photo)
פינוי חולה קורונה לבית חולים בפלורידה (צילום: REUTERS/Marco Bello/File Photo)

הנתון המדובר מעניק לקליפורניה את התואר המפוקפק - המדינה הראשונה בארצות הברית בה נרשמו למעלה מחצי מיליון חולים, כאשר אחריה ברשימה נמצאת פלורידה - עם למעלה מ-470 אלף. כמו כן, גם מיסיסיפי, מונטנה ונוואדה דיווחו על עלייה במספר המתים כתוצאה מהנגיף, שממשיך לגבות קורבנות רבים ברחבי העולם.

מניין המתים בקליפורניה עומד כעת על למעלה מ-9,200, דבר המציב אותה כשנייה במספר מקרי המוות בשטחה - אחרי ניו יורק וניו ג'רזי. פלורידה מתייצבת במקום השמיני ברשימה, עם למעלה מ-7,000 מקרי מוות. כאמור, הן שתיים מתוך 19 המדינות בהן התרחשה הכפלה של מספר החולים במהלך חודש יולי.