אחרי ההודעה על הסכם השלום הנרקם בין ישראל לאיחוד האמירויות, נרשמת עסקה אסטרטגית בין חברה מאבו דאבי לחברה ישראלית. סוכנות הידיעות הממלכתית באיחוד האמירויות הודיעה כי חברת APEX, חברת ההשקעות הממשלתית של אבו דאבי, חתמה על הסכם סחר אסטרטגי עם חברת הביוטכנולוגיה הישראלית TERA. שתי החברות יעבדו יחד בנושא חקר הקורונה, במסגרתו יפותח גם מכשיר לגילוי קורונה. 

נתניהו מתייחס להסכם עם איחוד האמירויות

במהלך נאומו ביום חמישי, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לקשר העסקי והכלכלי שיווצר בין המדינות. "זה ערב היסטורי", פתח נתניהו את דבריו. "נפתח עידן חדש ביחסיה של מדינת ישראל בעולם הערבי. קיימתי שיחה היסטורית עם טראמפ ושיח מוחמד בן זאיד. החלטנו על כינון שלום רשמי ומלא בין ישראל ואיחוד האמירויות, שהיא אחת המדינות החזקת בעולם. כולל יחסים דיפלומטיים מלאים, חילופי שגרירויות, השקעות משותפות, קשר מסחר, תיירות ותעופה, כולל טיסות ישירות מתל אביב לאבו-דאבי. מדינת איחוד האמירויות תשקיע השקעה גדולה בפיתוח חיסון לנגיף הקורונה. זה יסייע לכלכלה בזמן קשה זה".

בתחילת יולי, התעשייה האווירית ורפאל חתמו על הסכם שיתוף פעולה עם חברת Group 42 מאבו דאבי. החברות ישתפו פעולה בתחומי המחקר ופיתוח למציאת פתרונות שיסייעו במאבק במחלת הקורונה. הסכם שיתוף הפעולה נחתם עם חטיבת אלתא, באמצעות שיחת וידאו בין איחוד האמירויות לישראל, במהלכה נידונו דרכים למינוף טכנולוגיות חדשניות משותפות בתחומי הבינה המלאכותית, החישה, הלייזר ועוד. הפתרונות החדישים ויוזמות רפואיות וטכנולוגיות משותפות נועדו לא רק לאוכלוסיית שתי המדינות, אלא לסיוע למאבק העולמי בקורונה והביטחון הבריאותי באזור כולו.