יו"ר ארגון הבריאות העולמי טדרוס אדנום גבריאוס העריך במהלך מסיבת עיתונאים קיים הערב (שישי) כי ייתכן ומשבר הקורונה יסתיים בתוך פחות משנתיים. "לשפעת הספרדית שפגעה ב-1918 לקח שנתיים להסתיים", אמר, "המצב שלנו עכשיו עם יותר טכנולוגיה, כמובן עם יותר תקשורת, לנגיף יש סיכוי טוב יותר להתפשט, הוא יכול לנוע מהר, אך יש לנו את הטכנולוגיה והידע כדי לעצור את זה". כאמור, עד כה ארגון הבריאות העולמי תמיד היה זהיר במתן הערכות באיזו מהירות ניתן לטפל במגיפה בזמן שאין חיסון מוכח.

יו"ר ארגון הבריאות העולמי מעריך: הקורונה תימשך כשנתיים

בתוך כך, על פי הספירה של סוכנות הידיעות רויטרס, למעלה מ-22.81 מיליון בני אדם אובחנו עד כה כחולים בקורונה, זאת מאז הזיהוי הראשון שלה בסוף השנה שעברה בסין. המדינה בעלת מספר המאובחנים הגבוה ביותר היא ארצות הברית, עם למעלה מ-5.7 מיליון מקרים, לצד 177,831 מקרי מוות עד כה. הארגון למניעה ולבקרת מחלות בארה"ב (ה-CDC) דיווח כי ביממה האחרונה נרשמו 44,864 מאובחנים חדשים, לצד 1,074 מקרי מוות.

בהמשך הרשימה נמצאת ברזיל עם כ-3.5 מיליון חולים מאובחנים, ואחריה הודו עם קרוב לשלושה מיליון חולים מאומתים, וכ-56 אלף קורבנות עד כה. ברוסיה, שהודיעה מוקדם יותר החודש על פיתוח חיסון לנגיף, נרשמו עד כה 946,976 חולים ולמעלה מ-16 אלף נפטרים. אחריה נמצאות דרום אפריקה, פרו ומקסיקו עם למעלה מחצי מיליון חולים כל אחת מהן.