חדשות טובות: אוניברסיטת אוקספורד הודיעה היום (שבת) כי הניסוי בחיסון לנגיף הקורונה, אותו היא מקיימת עם ענקית התרופות AstraZeneca Plc, יימשך - זאת לאחר שהופסק עקב מחלה של אחד הנסיינים. כאמור, חידוש הניסוי התאפשר לאחר קבלת אישור מהרשות הרגולטרית לפיקוח על תרופות במדינה, כי הניסוי בטוח וכי אינו מסכן את המשתתפים.

חיסון לנגיף הקורונה: מעבדות חברת אסטרהזנקה שנחשבת למובילה בתהליך

החברה הודיעה שלשום, כי העצירה הקצרה בניסוי לא צפויה להשפיע על מהירות הפיתוח, וייתכן שהניסוי אף יהיה מוכן לפני לפני סוף השנה. כזכור, אתמול מוקדם יותר השבוע הודיעה החברה על עצירת הפיתוח, שנמצא בשלב האחרון של התהליך, לאחר שאחד המשתתפים חלה במחלה לא מוסברת. מדובר בחיסון שנחשב לאחד המובילים בעולם, ועצירתו פוגעת בסיכויים לפתח חיסון לנגיף עד סוף השנה. 

החברה הסבירה כי הניסויים נעצרו על מנת לאפשר בדיקה מקיפה של הנושא על ידי ועדה בלתי תלויה. כמו כן, היא ציינה כי היא פועלת לזרז את הבדיקה המדוברת על מנת למזער את ההשפעה האפשרית על התקדמות פיתוח הניסוי.

"זו פעולה שגרתית שצריכה להתרחש בכל פעם שבה יש מחלה שעלולה להיות בלתי מוסברת באחד הניסויים", נמסר מהחברה בהודעה רשמית. גורם המעורה בפרטים סיפר ל"ניו יורק טיימס", כי אחד המשתתפים בניסוי שנערך בבריטניה סובל מתסמונת דלקתית הפוגעת בחוט השדרה, ולעיתים קרובות נגרמת על ידי זיהום. טרם ברור אם המחלה קשורה באופן ישיר לניסוי פיתוח החיסון, נמסר בדיווח.