בהצהרה שמסר ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע שעבר לאחר אישור תקנות והגבלות הסגר על ידי ועדת החוקה, הדגיש כי מצבנו לא רע יותר ממצב מדינות אחרות באירופה ואמר: "כולן יגיעו בסופו של דבר להחלטה על סגר". מה שנשמע אז כתחזית לא סבירה כל כך, קיבל היום (שני) תפנית משמעותית. 

קורונה - עומס כבד בבתי החולים במדריד. צילום: רויטרס

מפרסום של יו"ר בית הנבחרים עולה כי ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון יצהיר ביום שלישי בבית התחתון של הפרלמנט, לאחר שהשקיע חלק ניכר משלושת הימים האחרונים בדיון על הצעדים הבאים האפשריים על מנת ליישר את עקומת התחלואה בעקבות משבר הקורונה.

מוקדם יותר היום עודכן כי חלקים גדולים מוויילס שבבריטניה ייכנסו לעוצר מחר החל משעה 17:00. שר הבריאות ווהן גטינג אמר כי מגבלות הקורונה יוחמרו בארבעה רשויות וויילשיות - בלאנאו גוונט, ברידג'נד, מרטיר טידפיל וניופורט. אנשים לא יורשו להיכנס או לעזוב את האזורים הללו ללא סיבה מוצדקת, כגון נסיעות לעבודה או ללימודים, ואנשים יוכלו לפגוש לעת עתה אנשים שאינם גרים איתם רק בחוץ. 

מנכ"ל משרד הבריאות הבריטי והמדען הראשי של הממלכה קיימו בדאונינג 10 מסיבת עיתונאים אחרי פגישה עם ראש הממשלה ג'ונסון. "המגיפה מכפילה את עצמה כעת בערך כל שבעה ימים. אם זה ימשיך ללא הפוגה, יהיו באמצע אוקטובר משהו כמו 50,000 מקרים ביום", הזהיר סר פטריק וולנס המדען הראשי. "זה יוביל ל-200 מקרי מוות פלוס ליום עד נובמבר", הוסיף.

רשויות המדינה בהולנד מסרו כי 2,215 בני אדם נדבקו בנגיף הקורונה ביממה האחרונה. מדובר בשיא חדש של מאובחנים ליום בהולנד, שמספרם חצה לראשונה את רף ה-2,000. בכך, עלה מניין מקרי הקורונה במדינה ל-95,995, ואילו מניין המתים עומד על 6,281.
 
גם במדריד קצב ההתפשטות גדול מאוד והממשל המקומי החליט כי בששת המחוזות בהם נרשמה תחלואה גבוהה מאוד, תוגבל החל מהיום הגישה לפארקים ושטחים ציבוריים, ההתכנסויות יוגבלו לשישה אנשים ומוסדות מסחריים יצטרכו להיסגר עד השעה 22:00. עם זאת, התושבים יוכלו ללכת למקומות העבודה שלהם, גם אם אלו נמצאים מחוץ לאזורים המוגבלים. הגבלות אלו הובילו להפגנות במחוזות המדוברים שטענו לאפליה מצד הרשויות.

המנהיגה האזורית של מדריד, איזבל דיאז איוסו, ביקשה היום סיוע מהצבא הספרדי במיגור המגיפה באזורים המוגבלים. "אנו זקוקים לעזרה מהצבא לצורך חיטוי ולחיזוק המשטרה ואכיפת החוק המקומית", אמרה וביקשה לבנות שוב בתי חולים מאולתרים בבירה, כשלושה חודשים לאחר שפורקו כאשר ספרד יצאה מהסגר שלה לאחר שצמצמה את מספר הנדבקים.

כזכור, בשיאו של הגל הראשון בחודשים מרץ-אפריל, ספרד הפעילה אלפי חיילים כדי לסייע במאמץ נגד הקורונה.

גם בעיר ליון הצרפתית מגבירים בימים אלה את המגבלות כדי לנסות ולהתמודד עם העלייה החדה במספר החיוביים לנגיף. הנוכחות באירועים גדולים תוגבל ל-1,000 במקום 5,000 שהותרו עד עכשיו, מכירה וצריכה של אלכוהול בחוץ אסורה החל מהשעה 20:00 עד למחרת וביקורים אצל דיירי בית אבות מוגבלים לשניים בשבוע.

בעקבות כך, הודיע שר הבריאות האיטלקי רוברטו ספרנזה כי שבים מפריז וממספר ערים אחרות בצרפת יחוייבו בביצוע בדיקות קורונה. "הנתונים האירופיים מדאיגים. איטליה מצליחה טוב יותר ממדינות אחרות אבל אנחנו צריכים להיות זהירים...", כתב ספרנזה בחשבון הטוויטר שלו.