נאום ההאשמות: נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, נאם היום באו"ם, והתייחס בין היתר להתפשטות העולמית של נגיף הקורונה. בדבריו, הטיל את האחריות על סין, מקור המחלה, ואמר כי "עליה להיות אחראית על המעשים שלה בקשר לווירוס". 

על פי קטעים מנאומו שפורסמו מוקדם יותר, הוא צפוי לטעון כי הממשל הסיני וארגון הבריאות העולמי, שנשלט למעשה על ידי סין, הצהיר באופן כוזב שאין הוכחות על העברה של הנגיף מאדם לאדם. 

נשיא סין, שי ג'ינגפינג, השיב למתקפה האמריקאית ואמר כי "אסור ליפול במלכודת של עימות בין תרבויות" וכי "ניסיונות לרתום את המגיפה לצרכים פוליטיים צריכים להידחות על הסף". 

אתמול התראיין טראמפ בנוגע למחקרים שחותרים לייצור חיסון לווירוס, ואמר כי ארה"ב "תתגבר על הנגיף ותכריע אותו. נביא לקץ המגיפה העולמית". 

חיסון לנגיף הקורונה: מעבדות חברת אסטרהזנקה שנחשבת למובילה בתהליך

כזכור, ארה"ב נפגעה קשות מנגיף הקורונה, והיא נמצאת כעת בראש הרשימה מבחינת היקף ההדבקה והתמותה העולמית מהמחלה.

הנשיא האמריקאי התבטא בעבר בנוגע למידת האחריות של סין בהיקף התחלואה העולמי הנוכחי, וכן הפגין מה שניתן היה לפרש כזלזול בחומרת המחלה, כשסירב לאורך תקופה ארוכה לעטות מסיכות וקרא להקלה במגבלות במדינתו, חרף הזינוק בתחלואה. 

בתחילת החודש, העניק טראמפ ראיון לרשת CNN, בו טען כי נהג כך על מנת שלא לייצר בהלה ציבורית סביב המחלה. "רציתי להרגיע את הטונים סביב הנושא הזה, ואני עדיין נוהג כך, משום שאני לא מעוניין לייצר אווירת פחד בקרב האזרחים", טען הנשיא.