"אנשים יוצאים מדעתם": עיתון הגארדיאן דיווח היום (ראשון) על בהלה ניכרת בבית הלבן בצל הידבקותו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בקורונה. כזכור, בסוף השבוע פורסם באופן רשמי כי הנשיא חלה בנגיף וכי הוא נשלח לבית חולים צבאי סמוך לבירה וושינגטון. רופאיו ציינו כי הוא חש בטוב אך מומחים אחרים מקורבים טענו כי מצבו של הנשיא היה מדאיג וכי הימים הקרובים הם קריטיים לסיכויי החלמתו מהמחלה.

בתוך כך, בהיעדרו של הנשיא דווח כי במשכנו הרשמי בוושינגטון פשטה אווירה כאוטית בעיקר בשל הדאגה כי טראמפ הפיץ את המחלה בקרב הבכירים באופן שיכול להשבית או לעכב את הפעילות הסדירה של הממשל. 

דונלד טראמפ מעדכן על מצבו מבית החולים

על פי הדיווחים, יודעי דבר על הנעשה בבית הלבן אמרו לעיתון הוושינגטון פוסט כי אחת הסיבות המרכזיות לתחושות הקשות בקרב עובדי המקום היא העובדה כי חברי הצוות נאלצו לתמוך בקו בו נקט גם הנשיא טראמפ, שהמעיט לא פעם בחומרתה של המחלה והמשיך את העבודה במתכונת הרגילה, בלי להגביל התקהלויות של עובדים בחדרים סגורים. עוד הוסיף כי האוויר הקשה מתבטאת היטב באווירה בבית הלבן וכי "אנשים יוצאים מדעתם". 

בין הנדבקים בשל חשיפה לנשיא היו גם רעייתו של הנשיא מלאניה טראמפ, היועץ הבכיר הופ היקס, היועץ ומנהל המבצעים בחדר הסגלגל ניק לונה, היועצת לשעבר של הבית הלבן קליאן קונוויי, הסנטורים מייק לי ותום טיליס, וכן מנהל הקמפיין של טראמפ ביל סטפיין. 

הנשיא דונלד טראמפ בדרכו לבית החולים לאחר שחלה בקורונה (צילום: REUTERS/Leah Millis)
הנשיא דונלד טראמפ בדרכו לבית החולים לאחר שחלה בקורונה (צילום: REUTERS/Leah Millis)

ההודעה על מחלתו של האחרון הובילה למינוי זמני של סגנו של סטפיין, ג'סטין קלארק שמנהל הקמפין הנוכחי, מה שגרם לאי סדר במטה והעלה חשש מפני ההשלכות של המצב הנוכחי על תוצאות הבחירות שייערכו בנובמבר. 

לא רק בבית הלבן החלו לחשוש מפני גל הידבקות נרחב, אלא גם במוקדים בהם ביקר הנשיא לאחרונה כחלק ממסע הבחירות שלו, כמו למשל אירוע התרמה שנערך בניו ג'רזי וכמובן העימות שערך עם יריבו מהמפלגה הדמוקרטית ג'ו ביידן בקליבלנד שבאוהיו.  כזכור, ביידן נבדק ונמצא שלילי לנגיף.