קורונה בעולם: הרשויות בצרפת הודיעו היום (שני) כי ההגבלות על פריז צפויות להתחדד והבירה תיכנס לדרגת סגר חמורה. החל ממחר צפויים כל הברים והמסעדות בעיר להיסגר שוב, אחרי שנסגרו במהלך הגל הראשון של נגיף הקורונה במדינה. מסעדות ידרשו לעמוד בנהלים מחמירים במיוחד על מנת שיוכלו לפתוח את שעריהן מחדש.

ממשרד ראש ממשלת צרפת נמסר כי על פי המדדים השונים, לא חל כל שיפור במצב התחלואה בבירה. כעת מוגדרת פריז כעיר בעלת תחלואה ברמה הגבוהה ביותר, על פי הקריטריונים הצרפתיים. במסגרת ההגבלות יושם דגש מירבי על עבודה מהבית בכמה שיותר תחומים, וכיתות באוניברסיטה יוכלו להכיל עד חצי מכמות התפוסה בהן, לכל היותר.

"ההנחיות החדשות הן הכרחיות לצמצום התחלואה בנגיף באזור פריז. בעוד כשבועיים תתבצע הערכת מצב מחודשת", נמסר בהודעה רשמית מלשכת ראש ממשלת צרפת. 

טראמפ מספר למצלמה על מצבו הרפואי לאחר שנדבק בנגיף קורונה

בשבוע שעבר נסגרו הברים והמסעדות במרסיי, עיר הנמל הדרומית במדינה. ההגבלות המחודשות במרסיי כבר גררו גלי ביקורת ומחאה חריפים וניסיונות חקיקה שונים. אתמול דווח בצרפת על 12,565 נדבקים חדשים בקורונה בסה"כ, מתוכם כמעט 900 מוגדרים במצב קשה. 

טעות ברישום החולים בבריטניה הביא את מספר החולים לשיא

גם בריטניה סובלת בימים אלה מגל שני של קורונה. אתמול דוחח כי כמעט 23,000 נדבקים חדשים אובחנו ביממה אחת. במקביל לקצב ההדבקה החריג הנרשם בממלכה בימים האחרונים, טעות טכנית חריגה גרמה לאי סדרים משמעותיים ברישום הנדבקים החדשים.

כמעט 16,000 מאובחנים חדשים שנבדקו בתקופה שבין 25.9.20 ועד 2.10.20 לא נרשמו ולמעשה "הלכו לאיבוד". הטעות שהתבררה בימים האחרונים תוקנה, וכל החולים החדשים עודכנו. 15,841 הנדבקים שלא נרשמו בתחילה, נוספו ביומיים האחרונים לרישומי החולים, וזאת הסיבה שאתמול נרשם מספר חריג של חולים. 

למרות הטעות שהשפיעה על מספר החולים אתמול באופן משמעותי, עדיין קצב ההדבקה גבוה. ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר כי הוא מצר על הטעות, אולם הבהיר כי כל החולים החדשים עודכנו וכי "כעת אנו עובדים על מנת להתחקות אחר כל המגעים של החולים החדשים". 

ארצות הברית: בדרך להסכם סיוע כלכלי חדש

ראש הצוות בבית הלבן, מארק מדואוס, עדכן כי מתקיימים מגעים בין הממשל לגורמים הכלכליים והמשפטיים במטרה לגבש תוכנית סיוע כלכלי חדשה לאזרחים. מדואוס הוסיף כי למרות שהנשיא, דונלד טראמפ, עדיין מאושפז בבית החולים, הוא מחויב לנושא ועסוק בגיבוש התוכנית.