נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ השתחרר הלילה (שלישי) מבית החולים "וולטר ריד" בו טופל לאחר שחלה בקורונה. כשהגיע לבית הלבן, עצר הנשיא במרפסת, הסיר את המסכה שעטה, סימן באגודליו והצדיע. לאחר מכן יצא שוב  למרפסת כדי להצטלם, כשהוא לא עוטה מסיכה.

עם חזרתו למשכנו פרסם הנשיא סרטון, בו אמר "הרגע עזבתי את המרכז הרפואי על שם 'וולטר ריד'. זה באמת מקום מיוחד, הרופאים, האחיות. למדתי המון על נגיף הקורונה, ודבר אחד אני יכול להגיד בביטחון - אל תתנו לנגיף הזה לשלוט בכם. אל תחששו ממנו. אנחנו ננצח אותו. יש לנו את המכשור הרפואי הטוב ביותר, את התרופות הטובות ביותר, כולן פיתוח חדש".

עוד אמר טראמפ, כי "בהתחלה לא הרגשתי טוב כל כך, אבל לפני יומיים כבר הרגשתי מצוין ויכולתי לעזוב את המרכז הרפואי, הרגשתי יותר טוב משהרגשתי הרבה זמן, אולי מזה 20 שנה".

"יש לנו המדינה הטובה ביותר בעולם", אמר הנשיא והוסיף: "אנחנו נחזור לעבודה ונחזור להוביל. בתור המנהיג שלכם הייתי צריך לעשות את זה. עמדתי בחזית והובלתי. כל מנהיג היה עושה את מה שאני עשיתי. ידעתי שקיימת סכנה, אבל זה בסדר. עכשיו אני מרגיש יותר טוב. אולי אני מחוסן, אני לא יודע. אל תתנו לנגיף לשלוט בחיים שלכם, צאו החוצה, יש לנו את הרפואה המתקדמת ביותר בעולם והתרופות מקבלות אישורים. החיסונים נגד הנגיף יגיעו ממש בקרוב".

דונלד טראמפ עוזב את המרכז הרפואי הצבאי ''וולטר ריד'' (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)
דונלד טראמפ עוזב את המרכז הרפואי הצבאי ''וולטר ריד'' (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)

בטרם המריא לבית הלבן צייץ הנשיא בחשבון הטוויטר שלו: "אני אצא מהמרכז הרפואי וולטר ריד הנהדר בשעה 18:30. אני מרגיש ממש טוב! אל תפחדו מהקורונה. אל תתנו לה לשלוט בחייכם. פיתחנו, תחת ממשל טראמפ, כמה תרופות וידע נהדרים באמת. אני מרגיש טוב יותר משהרגשתי לפני 20 שנה".

רופאו של טראמפ עידכן את התקשורת על מצבו של הנשיא לפני שחרורו מביה"ח ואמר: "הוא לא יצא מכלל סכנה, אך מצבו מאפשר לו לחזור הביתה. הוא לא סובל מתסמינים נוירולוגיים. אנחנו אופטימיים אבל נשארים על המשמר. אין דבר שנעשה בוולטר ריד ולא ניתן לעשות בבית הלבן. הוא לא העלה חום ב-72 השעות האחרונות ורמות החצן שלו נורמליות. הוא עומד בקריטריונים לשחרור, ואין לו תלונות על קשיי נשימה". דובר הקמפיין של טראמפ אמר כי הוא ישתתף כמתוכנן בעימות הקרוב מול ג'ו ביידן, ב-15 באוקטובר. מעט לאחר מכן צייץ גם טראמפ בעצמו: "אשוב לקמפיין בקרוב! הפייק-ניוז מראים פייק-סקרים".

טראמפ מספר למצלמה על מצבו הרפואי לאחר שנדבק בנגיף קורונה

מספר דקות לפני כן, תקף את התקשורת, שמתחה עליו ביקורת על כך שיצא משטח ביה"ח ברכב מאובטח, כדי לנופף לתומכיו שהמתינו במקום. "דווח שהתקשורת נסערת מכך שנכנסתי לרכב מאובטח, ונסעתי לומר תודה רבה לאוהדים ולתומכים הרבים שהמתינו מחוץ לביה"ח - במשך שעות ואף ימים שלמים - כדי לכבד את הנשיא שלהם. אם לא הייתי עושה זאת - התקשורת היתה אומרת שזו גסות רוח", כתב.

כזכור, מוקדם יותר היום, הוול סטריט ג'ורנל דווח מפי גורמים המעורים בפרטים, כי טראמפ ידע שנדבק בקורונה, אך בחר להסתיר זאת עד לקבלת תוצאות בדיקה מהימנה יותר. כאמור, טראמפ קיבל תוצאה חיובית ביום חמישי בערב לפני שהופיע ב-Fox News, ולא חשף תוצאות אלו. במקום זאת, הוא אישר דיווחים קודמים, כי אחת מעוזריו הבכירות, הופ היקס, אובחנה כחיובית לנגיף וציין את הבדיקה השנייה שהוא עשה באותו הלילה ושעדיין ממתין לתוצאותיה. "אני אקבל את תוצאות הבדיקה שלי הלילה או מחר בבוקר", אמר טראמפ במהלך הראיון.

הופ היקס ודונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
הופ היקס ודונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

לפנות בוקר ביום שישי, הנשיא צייץ שהוא אכן אובחן חיובי.  לפי פרוטוקולים של הבית הלבן, הבדיקה המהימנה יותר שנלקחת על ידי דגימה מעמיקה יותר בתעלות האף ניתנת רק לאחר בדיקה מהירה שיוצאת חיובית. בהתבסס על גורמים שמכירים את העניין, בדיקות הנשיא עקבו אחר הפרוטוקול ההוא והוא אכן ערך שתי בדיקות.

עם התפשטות הנגיף בקרב האנשים הקרובים אליו, טראמפ גם ביקש מיועץ אחד שלא לחשוף את תוצאות הבדיקה החיובית שלו. "אל תספר לאף אחד", אמר טראמפ, לדברי גורם המעורה בפרטי השיחה. כאמור, דיווח זה של הוול סטריט מצטרף לדיווח קודם של רשת CNN, על פיו קבוצה קטנה של גורמים בבית הלבן ידעה כבר בחמישי בבוקר כי הופ היקס אובחנה כחולת קורונה. למרות זאת, הנשיא עדיין המריא לניו ג'רזי למסע גיוס כספים. כמו כן, דוברת הבית הלבן, קיילי מקניני, קיימה תדרוך עיתונאים שגרתי - כשהיא אינה עוטה מסכה - ולא הזכירה את דבר מחלתה של היקס.