קורונה בעולם: מקורות בשירותי הבריאות בסקוטלנד הודיעו היום (שלישי) לעיתון "The scotish SUN" כי המדינה תיכנס לסגר של שבועיים שיחל ביום שישי הקרוב בשעה 19:00, כדי להתמודד עם העלייה בתחלואה, זאת לאחר ש-697 מאובחנים חדשים נוספו היום, מתוכם 242 בגלזגו וקלייד. 

חיסון לנגיף הקורונה: מעבדות חברת אסטרהזנקה שנחשבת למובילה בתהליך

על אף שהיה נראה כי התגברה באופן כמעט מלא על הנגיף, גם בניו יורק מתוכננות מגבלות חדשות שיכנסו לתוקף החל ממחר בעקבות התפרצות מחודשת של המגיפה בתשעה אזורים בעיר, בהן יותר מ-3% תוצאות חיוביות. התחלואה בעיר אמנם עדיין נמוכה יחסית, אך מגיעה בעיקר מריכוזים חרדיים בשכונות ברוקלין וקווינס. 

התוכנית המוצעת - הדורשת אישור מדינה - כוללת סגירת כלל העסקים שאינם חיוניים, בתי ספר פרטיים וציבוריים ומעונות יום. המסעדות באזורים המושפעים יצטרכו להפסיק לסעוד בפנים ובחוץ, אך יורשו להמשיך ולבצע שירות הזמנות. עסקים ובתי ספר יורשו להיפתח מחדש לאחר שבועיים אם יוכיחו שבעה ימים רצופים של שיעורי בדיקות חיוביות מתחת ל-3%. אם לא, הם יהיו סגורים לפחות לארבעה שבועות.
 
"מה שהתברר הוא שיש כיום מספר שכונות שאחוז הבדיקות החיוביות בנגיף הקורונה נשאר גבוה וזה דורש פעולה חזקה יותר ממה שהיינו צריכים לנקוט במשך החודשים האחרונים", אמר ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו והוסיף: "זה יהיה קשה לאנשים שעשו כל כך הרבה כדי להילחם במשבר הזה, אך יש צורך לעצור את ההתפשטות של נגיף הקורונה בעיקר בקהילות אלה אך גם מחוצה להן". 

פקידי הבריאות קראו בשבת לכל תושבי ניו יורק לנקוט באמצעי זהירות כגון לבישת מסכות פנים, שטיפת ידיים, ריחוק חברתי ובידוד ביתי לחולים. התושבים התבקשו גם להימנע ממפגשים גדולים ולהישאר במרחק של מטר וחצי בבתי התפילה.
 
בצרפת, החל מהיום, נסגרו כל הברים והמסעדות בעיר למשך שבועיים. מסעדות ידרשו לעמוד בנהלים מחמירים במיוחד על מנת שיוכלו לפתוח את שעריהן מחדש כיוון שכעת מוגדרת פריז כעיר בעלת תחלואה ברמה הגבוהה ביותר, על פי הקריטריונים הצרפתיים. במסגרת ההגבלות יושם דגש מירבי על עבודה מהבית בכמה שיותר תחומים, וכיתות באוניברסיטה יוכלו להכיל עד חצי מכמות התפוסה בהן, לכל היותר.

מוקדם יותר הבוקר הודיע שר האוצר הצרפתי, ברונו לה מאייר כי הממשלה מוכנה לעשות יותר כדי לתמוך בתחום הברים והמסעדות, שחוו את אחת הפגיעות הקשות ביותר מהמגיפה.

במדינות נוספות בעולם נרשמו עליות גדולות בתחלואה היום. בריטניה מדווחת על 12,594 מקרים נוספים ביממה האחרונה, באוקראינה מספר המקרים החיוביים עלה ב-4,348, באיטליה 2,257 ובפורטוגל 734. 

עשר המדינות עם הכי הרבה מקרים ב-5 באוקטובר: 
1. הודו- 74,442
2. ארצות הברית-36,431
3. צרפת- 34,780
4. מקסיקו- 28,115
5. ספרד- 23,480
6. בריטניה- 12,603
7. ברזיל- 11,946
8. ארגנטינה- 11,242
9. רוסיה- 10,757
10. קולומביה- 7,106