פרשן חדשות החוץ של ערוץ 13, נדב אייל, שוחח היום (שלישי) עם אריה אלדד וגיא פלג ב-103FM והתייחס לעלייה החדה בתחלואה ברחבי אירופה, ועל ההגבלות שחודשו במגוון מדינות ברחבי העולם. הוא הדגיש כי על אף ההחמרה בהגבלות, אירופה עושה הכל כדי להימנע מסגר מלא, ובדבריו גם העביר ביקורת על התנהלות הממשלה: "ייתכן מאוד שזה יקרה אבל כרגע הם עושים כל מאמץ לא להגיע לשם באמצעות כל אותם דברים שממשלת ישראל לא הצליחה להעביר, אתה זוכר את השיחות שלנו, להעביר מעט הגבלות כדי שלא יהיו הרבה הגבלות, לסגור ערים אדומות כדי שלא לסגור את כל המדינה". 

קורונה במדריד (צילום: רויטרס)

תספר לנו כמה רע לאחרים.
"יש התפרצות יוצאת דופן לא רק באירופה, עכשיו זה מתחיל בארה"ב, יש עליה דרמטית במקרים במקומות כמו איטליה אבל גם בריטניה, צרפת. אנחנו מדברים על מקומות שחווים לעיתים עשרות אלפי מקרים ביום. למעלה מעשרת אלפים מקרים ליום, אנחנו רואים את זה בכל רחבי אירופה. זה הגיע לגרמניה בימים האחרונים, המדינה שהייתה הכי קפדנית ומסודרת בהתייחסות שלה לאירוע הזה ואנחנו רואים את זה ביתר שאת בארה"ב.

עשרות מדינות, יש עליה במספר המקרים, בשבוע האחרון יש עליה של 15 אחוזים במקרי המוות בארה"ב ויש עליה בשיעור החיוביים, שיעור דו ספרתי. לא מדובר על מגפה של בדיקות אלא על תחלואה. במקומות מסוימים באירופה, מדברים על בתי חולים שדה. ביוטה בארה"ב גם מדברים על בתי חולים כאלה וכך הלאה וכך הלאה".

אולי אנחנו עושים עוול גדול לרה"מ נתניהו ולממשלה שאנחנו מבקרים אותם בחריפות. אולי סגר מספר שתיים הוא דבר בלתי נמנע בכל מקום בעולם וכפי שהיינו הראשונים להיכנס  לסגר הראשון כך היינו הראשונים להיכנס לסגר השני. 
"יכול להיות, אני רוצה להעיר הערה חשובה. אני יודע שיש אנשים בממשלת ישראל שמייחלים ליום שצרפת כולה תהיה בסגר ושאר מדינות באירופה אבל כל המקומות האלה לא החליטו על סגר כולל, הם מחליטים על הגבלות שבמושגים ישראלים נשמעים כמו ההגבלות שהיו בחודש יולי.

איפה יש סגר? באירלנד, מה הסגר באירלנד? התעשייה פתוחה, בידור סגור, קניונים סגורים כל מערכת החינוך כולל אוניברסיטאות פתוח, וזה הסגר הכי קיצוני. אין להם צעד מעבר לזה, למה? כי חינוך זה חשוב אז כרגע אני אומר בזהירות - יש מקומות שעושים סגר מקומי, בצרפת עוצר לילה אבל אף אחד לא רוצה לחזור לסגר פסח שאליו חזרה ישראל בצורה כזו או אחרת".

גם בישראל לא רצו.
"אף אחד לא עושה את זה בינתיים. האם זה יקרה? ייתכן מאוד שזה יקרה אבל כרגע הם עושים כל מאמץ לא להגיע לשם באמצעות כל אותם דברים שממשלת ישראל לא הצליחה להעביר, אתה זוכר את השיחות שלנו, להעביר מעט הגבלות כדי שלא יהיו הרבה הגבלות, לסגור ערים אדומות כדי שלא לסגור את כל המדינה.

זה מה שמנסים לעשות עכשיו באירופה ויכול להיות שייכשלו, אבל לפחות הם מנסים. אצלנו ויתרו לסקטורים, אני לא מכיר דוגמה כזאת באירופה. להם יש חורף קשה, מדינת ישראל היא מדינה עם מערכת בריאות מצוינת, מעט תושבים וצעירים, גיל חציוני 30, אנחנו לא אמורים להיות במצב של אירופה ואין לנו חורף כמו שלהם. אנחנו לא צריכים להיות בהסקה ובחדרים לא מאווררים".