נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה וון דר ליין, הודיעה היום (רביעי) כי ייבוא החיסונים הפוטנציאליים נגד נגיף הקורונה לאיחוד האירופי, יתחיל כבר באפריל 2021. "המספרים הגדולים של האספקה יתחילו כבר באפריל", אמרה. היא הוסיפה כי בתרחיש הטוב יותר, חברות יצליחו לייצר יותר מ-50 מיליון חיסונים בחודש לאיחוד

חיסון לנגיף הקורונה: מעבדות חברת אסטרהזנקה שנחשבת למובילה בתהליך

רק השבוע הודיעה חברת התרופות אסטרהזנקה הבריטית כי החיסון שהיא מפתחת עם אוניברסיטת אוקספורד, מצליח לייצר הגנה מפני הנגיף בקרב צעירים ובני הגיל השלישי. לדברי החברה, החיסון נמצא כעת בשלב השלישי של הניסויים הקליניים והוא מפתח נוגדנים ותאי T בקרב מטופלים מבוגרים, אחת מקבוצות הסיכון המרכזיות, וכמעט שאינו מעורר תופעות לוואי. זאת בהמשך להודעה מיולי האחרון כי החיסון מייצר יותר "תגובות חיסוניות" בקרב בוגרים בריאים בגילאים 18 עד 55. עם זאת, נודע כי אזרח ברזיל שהשתתף בניסוי מטעם החברה, מת.

גם בישראל, התבשרנו כי ביום ראשון הקרוב יחל המכון הביולוגי את שלב החיסונים הקליניים בבני אדם עם השלמת ההכנות של המחקר והפיתוח במסגרת פיתוח החיסון לקורונה בישראל. המכון ייצר כ-25 אלף מנות עד כה. מנהל המכון, פרופ' שמואל שפירא, התייחס לאפקטיביות של החיסון שנמצא בפיתוח וכמה זמן הוא יחזיק אצל אדם. "זו שאלת המיליון דולר, למעשה אף אחד לא יודע. הנוגדנים כנראה נעלמים מהר בטווח של חודשים אבל יש מרכיבים אחרים במערכת החיסון שנותנים זיכרון חיסוני יותר טוב. ההערכות בעולם שיצטרכו לקבל את החיסון בדומה לשפעת מדי שנה", הסביר שפירא.