קורונה בעולם: יום לאחר שהושק נעילה חלקית חדשה, התייחס גורם במערכת הבריאות הגרמנית היום (שלישי) להחלטה והדגיש כי "ללא החלת המגבלות, היינו מגיעים עד חג המולד ליותר מ-400 אלף נדבקים". כמו כן, אמר שר הבריאות הגרמי יונס שר הבריאות הגרמני שפאן כי מאות אלפי אנשים בגרמניה נמצאים כעת בסגר מכיוון שאובחנו כחיוביים לנגיך הקורונה או כי באו במגע עם חולה מאומת.

ראש ממשלת צרפת, ז'אן קסטקס, הודיע היום (שלישי) כי הוא שוקל את האפשרות לסגר לילי, אך טרם התקבלה החלטה סופית לגבי הבירה פריז, שחנויותיה יוותרו פתוחות. זאת לאחר שבשבוע האחרון הודיע על סגר במדינה, על מנת למגר את התחלואה מנגיף הקורונה, לפיו לא ניתן להתנייד בתוך צרפת, ויציאה מהבתים תתאפשר רק לצורך הצטיידות במזון, עבודה או סיבות רפואיות.

ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה, הטיל גם הוא אתמול סגר לילי, בעקבות כמות הנדבקים היומיים לאורך השבועות האחרונים. הוא אף שקל אפשרות להחרפת ההנחיות באזורים בהם ההדבקה גבוהה במיוחד והורה על הגברת האכיפה ברחבי המדינה. גם בבריטניה נתוני התחלואה המדאיגים הובילו לכך שביום חמישי הקרוב יחל בממלכה סגר כללי, עליו הכריז ראש הממשלה בוריס ג'ונסון לפני ימים אחדים. 

קורונה באיטליה (צילום: רויטרס)

בהונגריה דיווחו על שיא יומי של 3,989 חולים חדשים בנגיף, ושיא של 84 מתים ביממה האחרונה. סך כמות המתים מהנגיף במדינה עומד על 1,973. בפולין, מספר החולים הכולל עבר את ה-400 אלף.  ברוסיה, נתוני התחלואה מדאיגים גם כן – 18,648 אובחנו כחיוביים ביממה האחרונה ו-355 מתו. כעת מספר החולים עומד על יותר ממליון וחצי. 

באינדונזיה, דווח על 2,973 חולים ביממה האחרונה, מה שמעלה את מספר החולים בנגיף ל-418,375. בנוסף, מתו 102 בני אדם מהנגיף ב-24 השעות האחרונות, ומניין המתים עומד על 14,146. עוד דיווח משרד הבריאות המקומי כי 161 רופאים, מתוכם תשעה רופאי שיניים, מתו מהנגיף במהלך החודשים מרץ עד אוקטובר.

בפיליפינים, משרד הבריאות המקומי דיווח על 1,772 מאובחנים חדשים בנגיף ביממה, ו-49 מתים במהלכה. שר הבריאות סיכם כי מניין החולים במדינה עומד על 387,161 ומניין המתים עומד על 7,318. זוהי המדינה השניה בדרום אסיה מבחינת כמות הנדבקים, לאחר אינדונזיה.