נתון מדאיג: לקראת יום הסוכרת הבינלאומי, שמצוין מדי שנה ברחבי העולם ב־14 בנובמבר, ובמטרה להעלות את המודעות למחלת הסוכרת - פירסם השבוע ארגון הסוכרת האמריקאי נתון יוצא דופן בהתייחס למגיפת הקורונה. לפי הארגון, כ־40% ממקרי המוות שנרשמו כתוצאה מנגיף הקורונה היו בקרב אנשים החולים בסוכרת.

מלבד זאת, מחקר שפורסם בכתב העת המדעי "Diabetologia" קבע כי בסופו של דבר אחד מכל חמישה חולים נמצא באינטובציה - צנרור קנה, פעולה רפואית פולשנית שמטרתה להבטיח מעבר אוויר חופשי אל הריאות ומהן - וזקוק למכונת הנשמה בשלב זה.

מעבדת בדיקות מהירות לקורונה בנתב''ג (צילום: מארק ישראל סלם)
מעבדת בדיקות מהירות לקורונה בנתב''ג (צילום: מארק ישראל סלם)

עוד עולה כי 65% מחולי הסוכרת שלקו בסוכרת ואושפזו בבית החולים הם גברים, והגיל הממוצע של כלל חולי קורונה המאושפזים שיש להם סוכרת הוא 70. המחקר מצא כי בין הגורמים לתמותה מוגברת נמצאים סיבוכי סוכרת ומדד מסת גוף גבוהה, שקשורה הן בגידול הסיכון להנשמה מלאכותית והן בגידול הסיכון לתמותה.

"גורמי הסיכון של סוכרתיים לפתח מחלה חמורה כתוצאה מהידבקות בנגיף קורונה זהים לאלו שנמצאו באוכלוסייה הכללית, והם גיל גבוה ו־BMI גבוה", מסביר פרופ' חוליו וינשטיין, מנהל יחידת הסוכרת בבית החולים וולפסון ורופא סוכרת בכיר במרכז DMC לטיפול בסוכרת, "אוכלוסיות קשישים עם סוכרת ארוכת טווח עם סיבוכי סוכרת מתקדמים או דום נשימה חסימתי בשינה היו בסיכון למוות מוקדם, וייתכן שיהיה צורך בקביעת נהלים ספציפיים שיסייעו לאוכלוסייה זו למנוע הידבקות בנגיף הקורונה. מהנתונים אפשר להסיק כי ההמלצה החמה ביותר עבור מטופלי הסוכרת היא להיזהר, להישמר ולהקפיד ביתר שאת על מניעת הידבקות. לפיכך, מומלץ לנטר לעתים קרובות את הסוכר באמצעות מד סוכר רציף ללא דקירות ולוודא איזון סביר עם הצוות הרפואי באמצעות שירותי האונליין", מסכם פרופ' וינשטיין.