חוקרים מאוקספורד אמרו היום (חמישי) כי החיסון לקורונה, עליו הם עובדים בימים אלו, מראה תגובות מעודדות על נבדקים מבוגרים. לדבריהם, גוברים הסיכויים כי גם בני ה-60 וה-70 יפתחו עמידות לנגיף בזכות החיסון.

לטענתם, החיסון שנמצא כעת בשלב השני בתהליך הפיתוח, נבדק על 560 מבוגרים שהתנדבו להליך. כעת, בודקים החוקרים האם החיסון עובד על מספר גבוה יותר של נבדקים, על מנת שיוכל למנוע התפשטות נוספת של המגפה. בבריטניה כבר הזמינו כ-100 מיליון מנות מהחיסון.

חיסון חברת מודרנה לקורונה (קרדיט: רויטרס)

האתגר הגדול ביותר בפיתוח החיסון הוא האוכלוסייה המבוגרת, מכיוון שמערכת החיסון שלהם היא "בעלת סיכוי גבוה יותר להגיב בצורה בלתי צפויה לחיסונים", מסרו החוקרים. בבדיקות שנערכו על החיסון, התגלה כי קבוצת המבוגרים הגיבה לחיסון באחוזים דומים לקבוצת הנבדקים הצעירה יותר.

"אנחנו מרוצים מכך שהחיסון הציג את התוצאות הדומות בין שתי קבוצות הנבדקים. השלב הבא הוא לראות האם החיסון מגן לחלוטין מהידבקות בנגיף עצמו", אמר ד''ר מאהשי ראמאסאמי, אחד החוקרים מקבוצת אוקספורד.

ד''ר ראמאסאמי הוסיף כי בקבוצת המבוגרים היו גם כאלו עם מחלות רקע נוספות ואמר: "אני מקווה שזה אומר שנוכל להגן על החלשים ביותר בחברה, אך דרוש עוד מחקר נוסף כדי להיות בטוחים בכך".

חיסון לקורונה (צילום: REUTERS/Dado Ruvic)
חיסון לקורונה (צילום: REUTERS/Dado Ruvic)

למרות זאת, בבריטניה לא מסתפקים בחיסון שמפותח במדינה ובודקים אופציות נוספות. עד כה פורסמו תוצאותיהם של שלושה חיסונים נוספים נגד נגיף הקורונה. החיסונים של חברות פייזר, מודרנה וספוטניק, דיווחו על אחוזי הצלחה גבוהים בקרב המתנדבים. בבריטניה הוזמנו כ-40 מיליון מנות חיסון מחברת פייזר ועוד כחמש מיליון מנות של החיסון של חברת מודרנה.