מתחילים במבצע החיסונים: שר הבריאות האמריקאי, אלכס אזר, עדכן היום (שישי) כי האישור הסופי לשימוש בחיסון לקורונה של חברת פייזר צפוי להגיע בתוך ימים אחדים והעריך כי כבר ביום שני-שלישי אזרחי ארה"ב יוכלו לקבל את החיסון. במקביל, ה-FDA פועל במהירות כדי להשלים את אישור החירום לחיסון, שצפוי להתקבל מחר או בימים הקרובים. 

שר הבריאות יולי אדלשטיין על אישור החיסון של פייזר

שר הבריאות יולי אדלשטין התייחס להתקדמות החיובית ואמר: "שמחתי לשמוע שהחיסון של פייזר עבר היום את האישור הקריטי של ה-FDA. זו בשורה חשובה מאוד גם לאזרחי ישראל, הנחיתי את אנשי משרד הבריאות לבדוק את האישורים ולהגיש את המסקנות כבר בימים הקרובים. בינתיים משרד הבריאות יחד עם קופות החולים נערך למבצע החיסונים הגדול שייצא לדרך בקרוב". 

מרגרט קינן היא הראשונה בעולם שקיבלה את חיסון הפייזר נגד נגיף הקורונה (צילום: רויטרס)
כזכור, ועדת המומחים של ה-FDA אישרה הלילה את החיסון לקורונה של פייזר, בהצבעה שנערכה במשרדי מינהל המזון והתרופות האמריקאי, בתום דיון ממושך שארך 8 שעות. 77% מחברי הוועדה תמכו בחיסון: 17 הצביעו בעד, 4 התנגדו ואילו אחד נמנע. 

בדיון השתתפו עשרות מומחים ומדענים של חברת פייזר והשותפה BNTech, אשר הציגו את המחקר משלבי הפיתוח הראשונים דרך המחקרים בבעלי החיים ועד הניסויים הקליניים בבני אדם.