דיווח מטריד: ה"וושינגטון פוסט" פרסם היום (שישי) כי ראש הסגל של ​​הבית הלבן, מארק מדוז, איים על ראש ה-FDA לאשר את החיסון לקורונה של חברת פייזר עד סוף היום - או להגיש את התפטרותו.

לדברי גורמים אנונימיים המעורים בפרטים, האיום מצד ראש הסגל בבית הלבן גרם ל-FDA להקדים את ההודעה על אישור החיסון, שבמקור תוכננה להיערך רק מחר בבוקר.

ראש ה-FDA סטיבן האן מסר בתגובה כי הדיווח "אינו משקף נאמנה" את שיחת הטלפון עם מדוז. גורם בבית הלבן סירב להגיב ואמר כי "איננו מגיבים לשיחות פרטיות, אך ראש המטה מבקש באופן קבוע עדכונים על ההתקדמות לקראת החיסון".

בתוך כך, מוקדם יותר היום צייץ הנשיא טראמפ כי ה-FDA הוא "צב גדול, ישן ואיטי" בטיפול בחיסונים ודרש מהעומד בראשו, סטיבן האן "להוציא את החיסונים עכשיו". הוא אף קרא לו: "תפסיק לשחק במשחקים ותתחיל להציל חיים!".

כזכור, מוקדם יותר היום עדכן שר הבריאות האמריקאי, אלכס אזר, כי האישור הסופי לשימוש בחיסון לקורונה של חברת פייזר צפוי להגיע בתוך ימים אחדים והעריך כי כבר ביום שני-שלישי אזרחי ארה"ב יוכלו לקבל את החיסון. במקביל, ה-FDA פועל במהירות כדי להשלים את אישור החירום לחיסון, שצפוי להתקבל מחר או בימים הקרובים.