מינהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) אישר במהלך הלילה (בין שישי לשבת) לשימוש חירום את החיסון של חברת התרופות פייזר נגד קורונה. בהודעת המינהל צוין כי ניתן לתת את החיסון לבני 16 ומעלה. כאמור, מדובר באישור הסופי לחיסון, שפותח עם השותפה הגרמנית BioNTech, אשר הוכח כיעיל בכ-95% מהמקרים במניעת הידבקות בנגיף. 

חיסון קורונה של פייזר. צילום: רויטרס

משמעות ההחלטה היא, שמיליונים ברחבי העולם (כולל בישראל) יוכלו להתחסן כבר בימים הקרובים נגד הנגיף. הדבר מהווה למעשה את תחילת הסוף המגפה העולמית הקשה, שגבתה מיליוני קורבנות ברחבי העולם. כך, ארצות הברית הפכה למעשה למדינה השישית - אחרי בריטניה, בחריין, קנדה, סעודיה ומקסיקו - שמאשרת באופן סופי את האישור. אישורים נוספים, כולל זה של האיחוד האירופי, צפויים להתקבל בתוך מספר שבועות.

נשיא ארה"ב היוצא דונלד טראמפ התייחס להודעה והבטיח כי "החיסון הראשון יסופק תוך פחות מ-24 שעות". הוא הוסיף ובירך את אזרחי ארצות הברית: "יש לי חדשות טובות, היום האומה שלנו השיגה נס רפואי. פיתחנו חיסון אפקטיבי לנגיף הקורונה ב-9 חודשים בלבד, מדובר באחד מההישגים הרפואיים המשמעותיים בהיסטוריה - החיסון יציל את חייהם של מיליונים".

כזכור, בחמישי בלילה אישרה ועדת המומחים של ה-FDA אישרה את החיסון של חברת פייזר, בהצבעה שנערכה במשרדי ה-FDA, מינהל המזון והתרופות האמריקאי, בתום דיון ממושך שארך 8 שעות. 77% מחברי הוועדה תמכו בחיסון: 17 הצביעו בעד, 4 התנגדו ואילו אחד נמנע.

בדיון השתתפו עשרות מומחים ומדענים של חברת פייזר והשותפה BNTech, אשר הציגו את המחקר משלבי הפיתוח הראשונים דרך המחקרים בבעלי החיים ועד הניסויים הקליניים בבני אדם.