הקורונה בעולם: גרמניה הודיעה היום (ראשון) על החמרת ההגבלות למניעת התפשטות נגיף הקורונה, בהן סגירת מרבית החנויות המדינה החל מיום רביעי הקרוב למשך כחודש לפחות, עד ה-10 בינואר.

קורונה באירופה (קרדיט: רויטרס)

רק חנויות חיוניות כמו סופרמרקטים ובתי מרקחת, יחד עם הבנקים, יישארו פתוחים. מספרות, סלוני יופי ומכוני קעקועים ייסגרו גם הם. בתי הספר ייסגרו גם הם, מעסיקים מתבקשים לסגור את הפעילות או להעביר את העובדים לעבודה מהבית. בנוסף תיאסר מכירת זיקוקים לקראת ראש השנה האזרחית החדשה. 

"הייתי מקווה לנקוט באמצעים קלים יותר, אך הקניות לקראת חג המולד גרמו להגברת המגעים החברתיים באופן משמעותי", אמרה הקנצלרית אנגלה מרקל. "ישנו צורך דחוף לפעול במהירות". היא הוסיפה כי קשה להעריך האם המסחר ייפתח מחדש בתום תקופת ההגבלות, ה-10 בינואר.

הממשלה תתמוך בעסקים שיושפעו מההגבלות בסכום כולל של כ-11 מיליארד יורו (13.3 מיליארד דולר) בחודש. שר האוצר, אולף שולץ, אמר כי עסקים שנאלצים להיסגר עשויים לקבל עד 90% מהעלויות הקבועות, או 500 אלף יורו בחודש.

גרמניה נתונה בסגר חלקי כבר שישה שבועות, עם מסעדות ופאבים סגורים, בזמן שחנויות ובתי הספר נותרו פתוחים. חלק מהמחוזות כבר הטילו הגבלות מחמירות יותר עם התפשטות התחלואה. "לסגר החלקי הייתה השפעה, אבל הוא לא מספיק", אמר מושל בוואריה. "הסיטואציה יצאה מכלל שליטה". 

מפגשים חברתיים יישארו מוגבלים לעד חמישה אנשים בלבד משני משקי בית. במהלך חג המולד ההגבלה תוסר מעט כדי לאפשר למשפחות לחגוג ביחד. 

בימים האחרונים מספרי הנדבקים היומיים בגרמניה הגיעו לשיאים חדשים ויותר ויותר פוליטיקאים במדינה החלו להתריע מפני התפשטות התחלואה. ביממה האחרונה אובחנו במדינה 20,200 מקרים מאומתים ומתו 321 חולים. עד כה אובחנו 1,320,716 מקרים ומתו 21,787 חולים.