אוסטריה צפויה להיכנס לסגר שלישי לאחר חג המולד, כך דווח הבוקר (שישי) בסוכנות הידיעות APA במדינה. עפ"י הדיווח, הסגר המתוכנן צפוי להימשך עד ה-18 בינואר לפחות. ההחלטה האוסטרית מתקבלת מספר ימים לאחר כניסתה של גרמניה לסגר כללי, זאת בשל העלייה המשמעותית בתחלואה. בתוך כך, סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, התחסן בשידור חי נגד קורונה, ואמר: "לא הרגשתי דבר". 

מייק פנס מקבל את החיסון בשידור חי. צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, מכון רוברט קוך למחלות זיהומיות במדינה הודיע כי ביממה האחרונה אובחנו 33,777 חולי קורונה חדשים. בנוסף, נרשמו 813 קורבנות חדשים.

במקביל, אימונולוג המשמש כיועץ בכיר לממשל הצרפתי, העריך בראיון לרשת BFM כי החיים ישובו "לשגרה" המוכרת אחרי סתיו 2021. "הנגיף ממשיך להתפשט, כאשר אנחנו יוצאים מסגר נוסף", הסביר, תוך שהוא מצנן מעט את האופטימיות השוררת בשל אישור החיסונים בשבוע האחרון ע"י הFDA.

קורונה באירופה (קרדיט: רויטרס)

בתוך כך, ראש הממשלה האוקראיני, דני שמיגאל, אמר לפרלמנט כי הוא מצפה שהמנות הראשונות של חיסוני הקורונה יגיעו למדינה בסביבות חודש פברואר. בתוך כך, שר הבריאות מקסים סטפנוב אמר כי אוקראינה תחדש את תהליכי הייצור לחיסון מתוצרת המדינה, ומתכננת ניסוי קליני, אך לא מסר פרטים נוספים בנושא. כאמור, המדינה טרם אישרה חיסון כלשהו. 

הרשויות ברוסיה דיווחו כי ביממה האחרונה נרשמו במדינה 28,552 חולי קורונה חדשים, בהם קרוב ל-7,000 במוסקבה. המשמעות היא, כי מספר החולים הכולל מפרוץ הנגיף מתקרב ל-2.8 מיליון. עוד דווח במדינה כי ביממה האחרונה נרשמו 611 קורבנות נוספים, וכעת מספרם הכולל עומד על 49,762.

קורונה - חיטוי תחנת רכבת ברוסיה (צילום: KIRILL KUDRYAVTSEV/AFP via Getty Images)
קורונה - חיטוי תחנת רכבת ברוסיה (צילום: KIRILL KUDRYAVTSEV/AFP via Getty Images)

כזכור, אתמול פורסם כי נשיא צרפת, עמנואל מקרון, נבדק ואובחן כחיובי לקורונה. הנשיא הצטרף לשורה של מנהיגים בעולם שחלו בקורונה, בהם נשיא ארה"ב היוצא דונלד טראמפ, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ונשיא ברזיל ז'איר בולסנארו. נכון לעכשיו, טרם ברור היכן הנשיא נדבק. בכל אופן, מקרון העביר את כל פגישותיו, כולל הנסיעה המתוכננת ללבנון, לווידאו. נעשים מאמצים לאתר את האנשים שאיתם בא במגע, כדי לעדכן אותם.

ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ז, נכנס לבידוד והשעה עצמו מפעילות, לאחר שנפגש לאחרונה עם מקרון. לעומתו, קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אובחנה כשלילית לנגיף. כמו כן, מנהיגים נוספים מאירופה נכנסו לבידוד.