חיסון שני אושר: מנהל התרופות והמזון האמריקאי, ה-FDA, החליט אשר הלילה (שבת) את החיסון לקורונה של חברת מודרנה. זאת, לאחר שפאנל המומחים של הארגון, שבחן את החיסון, המליץ להעניק לו אישור חירום. מודרנה היא החברה השנייה לאחר פייזר שקיבלה אישור לחיסון שפיתחה וכעת היא צפויה להתחיל בהפצתו.

חיסון חברת מודרנה לקורונה (קרדיט: רויטרס)

ה-FDA אף אישר גם את הנתונים הקודמים שפרסמה מודרנה, לפיהם שיעורי ההצלחה של החיסון עמדו על 94.1 אחוזים, מתוך 30,000 שהשתתפו בו. עוד נמצא כי תופעות לוואי הכוללות חום, כאבי ראש ועייפות, היו אמנם לא נעימות אך לא מסוכנות.
לפי מודרנה, החיסון שלה יעיל יותר בהשוואה לפיתוח של "פייזר", ויש לו חיי מדף ארוכים יותר. נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "החיסון של מודרנה אושר באופן גורף. להתחיל מיד בהפצה".
נתניהו מכריז על שילוש כמות החיסונים שתספק מודרנה

כזכור, לישראל יש הסכם חתום עם חברת מודרנה על אספקת 6 מיליון מנות חיסונים אשר יגיעו למדינת ישראל במהלך 2021 ויספיקו לחסן כשלושה מיליון ישראלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בנוגע להסכם החדש כי "זה נותן לנו תקווה. אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה. עד אז אנחנו צריכים לשמור על הכללים. המשימה שלנו היא להביא חיסונים, המשימה שלכם היא לשמור על הכללים. אם נעשה את זה,  אנחנו הולכים לנצח. יחד ננצח את הקורונה".

לדבריו של ראש הממשלה הצטרף גם שר הבריאות יולי אדלשטיין שאמר: "זו בשורה נהדרת לאזרחי ישראל ולכלכלת ישראל. לא יהיה אזרח שירצה להתחסן ולא תהיה לנו אפשרות לספק לו את החיסון. צוותים מקצועיים התחילו בעבודה מאומצת על אופן חלוקת החיסונים. אבל עד שכולנו נהיה מחוסנים ייקח עוד מספר חודשים וחובה על כולנו להקפיד על ההנחיות ולא להיכנס לשאננות".